LG 75UN85006LA Zwart

Specificaties 75" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 75UN85006LA Zwart Review

LucasVr 12 april 2021, 149 views Product gekocht

LG 75UN85006LA Zwart

Prima product voor een prima prijs (€ 970 betaald in april 2021). Beeld kwaliteit en smart TV gedeelte zeer goed voor deze prijs. Geluid ook ruim voldoende (verrassend). Zie verder uitgebreide review.

Pluspunten

• prijs/kwaliteit
  • beeld
  • geluid
  • Smart TV is top
  • vele aansluitingen, w.o. HDMI 2.1 en eARC

Minpunten

• beeldkwaliteit neemt flink af bij slecht bronmateriaal

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Achtergrond:
De TV hebben wij gekocht voor in de veranda. Uiteraard hangt hij helemaal droog (geen weersinvloeden).
Het was de afweging: Een beamer of een TV. Een beamer heeft ook wel wat, maar gezien de hoge eisen die ik stel aan beeldkwaliteit, is een beamer veel duurder dan een TV (4K, daglicht, etc.).
Uiteraard kan een beamer een nog groter beeld projecteren, dan deze al flinke 75" TV. Nu de tv hangt, ben ik zeer tevreden over het formaat. Groter was in dit geval niet nodig geweest.

De TV is aangesloten via COAX (Caiway) en WiFi.

Beeld:
Normaal gesproken ben ik erg veel eisend. We hebben al jaren premium TV’s binnen (meestal € 2.000 - € 2.500 voor een 55 – 65” TV). Omdat deze ‘slechts’ in de veranda komt, zijn lagere eisen acceptabel. Omdat de grootte hier belangrijker was.

Beeld van de LG:
Over het beeld van de LG kan ik niet anders dan zeer tevreden zijn. Het is toch een beetje een budget TV (bijna niet goedkoper te vinden in dit formaat en al helemaal niet met 100Hz). Binnen heb ik een 65" OLED van Philips (2 jaar oud). Wat betreft beeld wint deze LG (het gelukkig) niet van de OLED. Echter de Philips was 2500€ (en dus ook nog een maat kleiner).
4K. Dus scherp. 100Hz. Dus snelle beeldverwerking.
Weinig tot geen vervormingen waargenomen. Zowel streaming (NL ziet/Netflix/Ziggo GO) als COAX (TV) ziet het beeld er goed uit. Vele instellingen mogelijk. Overdag voldoende lichtopbrengst, zeker bij voetbal/sportstand. Een film overdag kijken is goed te doen, echter verduistering is dan eigenlijk wel aan te raden (net zoals binnen overigens). Het scherm is wat matter dan de OLED en heeft minder last van spiegeling.
Bij snelle acties (films), vind ik de OLED beter, maar je moet je best doen om het verschil te kunnen zien. Dat is bijzonder, daar deze TV in verhouding zeker 3 x goedkoper is.

Heel blij met de 100Hz functie. De TV is voornamelijk gekocht voor voetbal. Helaas zend Caiway niet in 4K uit. Maar met upscaling is het ook zeer goed te doen. De bal is en blijft een bal en wordt geen streep, zoals bij sommige andere tv's wel degelijk het geval is.
Nadeel van zo'n grote tv, is dat YouTube 720P echt beduidend minder is (je ziet nu echt dat 720P te lage kwaliteit heeft). Veel sportfilmpjes worden helaas in deze max resolutie weergegeven.

Geluid:
Ik had al een BOSE Soundbar aangeschaft om hierop aan te sluiten. Echter eerst even zonder geprobeerd. Het geluid is echt zeer goed te noemen (voor een TV). Veel beter dan de OLED. Dit zal te maken hebben met de dikkere behuizing. Daarnaast zijn de speakers naar onder gericht, ipv naar achter. Echt hard geluid en dus redelijk zuiver (weinig vervorming). Goed verstaanbaar. Muziek is ook prima te doen. Ik was zeer aangenaam verrast en in eerste instantie dacht ik… waarom die Soundbar gekocht…
Met de Soundbar hoor je pas, dat het nog veel en veel beter kan. Voordeel van de soundbar is, dat het geluid direct naar voren komt.

Smart TV:
Echt bijzonder goed te noemen. Zeker voor low budget TV als deze (relatief).
We hebben al 2 x 43" LG 4K tvtjes voor speelzolder (PS4s). Onvoorstelbaar hoe goed het SmartTV gedeelte is op de LG tv's. Zeker voor dat geld. Android (op de Philips) laat echt ver te wensen over. Op de Philips gebruiken wij 4K AppleTV. Dat is bij de LG echt niet nodig. Super beeld, zeer snel menu. De apps updaten gaat razendsnel en opstarten/navigeren ook.

Overig:
WiFi is zeer snel.
Aansluitingen zitten naar achter (beetje onhandig, maar met platte stekkers kom je een heel end).
Afwerking is uiteraard niet geweldig, maar gewoon netjes in deze prijsklasse.
Afstandsbediening: pointer werkt aangenaam en intuïtief.

Heb jij ook een LG 75UN85006LA Zwart?