Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Goud

Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Goud Review

hottestbrain 11 april 2021, laatste update op 11 april 2021, 268 views Product gekocht

Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Goud

Snelle, fanloze laptop met uitstekend scherm en batterijduur. Toetsenbord is best ok voor een laptop, de trackpad is perfect.

Pluspunten

• Snel
  • 100% stil
  • Batterijduur
  • Trackpad
  • High res display

Minpunten

• Webcamresolutie
  • MacOS
  • Dikke bezels
  • Geen touch screen

Deze laptop heb ik gelijktijdig met een surface book 3 getest om te bepalen wat mijn volgende laptop zou worden. De surface gebruikte ik icm een android telefoon en fitbit versa 2 horloge. De macbook gebruikte ik icm een iPhone 11 en een Apple watch 6. Alles binnen twee weken getest, om zodoende een totaaloordeel te kunnen geven voor mijn persoonlijke use case. Om te voorkomen dat mijn onkunde mbt macos mijn eind-oordeel voor deze laptop zou beinvloeden heb ik rond de 4 maanden gewacht met schrijven van deze review. Ik zal eerst kort over mijn overstap ervaring toelichten alvorens op het werkelijke device in te gaan.
Waarom ik MacOs als minpunt beschouw
Integratie met andere iDevices werkt zoals verwacht, maar ik vind dat niet heel bijzonder, op windows werkt het immers ook prima met androids. Op windows kan bovendien met compatibele devices een app van telefoon wireless op het scherm getoond worden.

Finder is volgens vele apple adepten beter dan windows, maar ik zie de meerwaarde niet tov explorer. Ik heb meer moeite mijn mappen te navigeren

Window management op een mac is een ramp. Windows is by far superieur out of the box sinds windows 7 enkele snapping features heeft toegevoegd, met de toevoeging van Windows Powertoys begin ik me af te vragen of ze bij Apple zitten te slapen het afgelopen decennium. Zelfs betaalde 3rd party tools op Mac komen niet in de buurt.
Waarom dan toch overstappen
Alles in ogenschouw nemende zouden bovenstaande minpunten op een machine waarop ik mijn normale werk zou verrichten stuk voor stuk redenen zijn voor een windows device te kiezen, maar ik multitask weinig op mijn prive machine: Mijn voornaamste workload qua CPU is muziekproductie en ik game zo nu en dan. Doe er nog een browsertje bij en dan zijn we er wel.
De machine
Het is een macbook air zoals die al generaties mee gaat: een stevig, goed ontwerp met dikke bezels. Twee USB C poorten en een headphone jack zijn voor mijn usecase genoeg: Ik heb een monitor met ingebouwde KVM en 4 reguliere USB poorten, die tevens deze mac van stroom voorziet.

Heb jij ook een Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 8-core GPU, 512GB ssd, Goud?

Vraag & Aanbod