Apple iPhone 12 Mini 64GB Rood

Apple iPhone 12 Mini 64GB Rood Review

technopeuter 11 april 2021, laatste update op 11 april 2021, 1.851 views Product gekocht

Apple iPhone 12 Mini 64GB Rood

Kleine telefoon die meestal de wat hij moet doen, toch worstel ik dagelijks wel enkele keren met iets op de telefoon. om mijn worstelperk te kennen lees de uitgebreide review

Pluspunten

• klein
  • accuduur
  • snel

Minpunten

• zaklamp
  • telefoon hangt soms,
  • gezichtsherkenning bril/mondkapje
  • a-intuitieve bediening en onlogische locatie voor functies

Klein moest het zijn, als de grote iets zei over mijn schermtijd dan wil ik veel kleiner.

Dit is mijn eerste kennismaking met IOS, tot nu toe WM en Android gehad. (laatste was een Motorola G6)

Formaat: hij is echt klein, gelukkig is het scherm echt groot. de uitsparing in het scherm voor de camera vind ik er storend uitzien. Nu heb ik een rode telefoon met duivelsoortjes.

Bediening.
Unlocken met je gezicht is stom, het werkt gewoon te slecht ondanks meerdere opnames, mondkapjes en mijn bril verpesten alles en laat zien waarom deze techniek bagger is. een vingerafdruksensor mis je dus enorm.
Het customizen van de iconen is irritant. echt tijdverspilling, je krijgt ze nauwelijks allemaal op de goede plek. Het opzoeken van een app de je niet op je startscherm hebt staan is knullig, lijkt op WM7 maar minder handig dan.
De grootste irritatie zit in een app als WA. als je een plaatje aanklikt kom ik er bijna niet uit. stom heen en weer geklik...Ook irritant dat alle WA-foto's bij de gewone foto's worden geplaatst
Maar welke UX-debiel leek het een ok idee om het 'annuleerknopje' of 'terug' linksboven in de bediening te plaatsten. dit is echt sadistisch. Tot je gaat typen, de toetsen zijn klein en de automatische woordaanvulling is niet zelflerend (het is 2021... hoe moeilijk zou het zijn???) dus ik typ met veel moeite, gebruik dus mijn pc's meer om terug te typen.

Zaklamp, soms staat deze aan. geen idee hoe en waarom. het icoontje om uit te zetten op het unlockscherm werkt niet.

Bellen: gisteravond belde ik en stonden de cijfers in beeld, dan kijk ik erna en heb echt geen idee hoe ik naar de overige bedieningselementen kom. dat is best jammer realiseer ik me dan.

Appe Carplay, kijk nu begint het ergens op te lijken, mijn auto heeft met carplay eindelijk een goed systeem. maar navigatie is echt slechter als Android auto. stembediening werkt 50% correct.

Camera: ben niet onder indruk van de camerafuncties in de app. eigenlijk best telleurstellend. Beeld is prima, maar niet veel beter als mijn Moto van €260. Inzoomen op objecten is ronduit telleurstellend voor een telefoon in deze prjklasse

Geluidskwaliteit:
Een reden voor IOS zou de app EON kunnen zijn die maakt muziek en is niet beschikbaar op Android. klinkt leuk maar een losse bluetoothespeakers is aan te bevelen

conclusie:
Fijne telefoon voor incidenteel gebruik zoals ik dat doe. Je zou verwachten dat bovenstaande ervaringen zijn na een dag en dat ik na enkele dagen wel gewend zou zijn.... deze review schrijf ik helaas na 2 maanden bezit, kennelijk ben ik ongeschikt voor IOS... Het OS nodigt me niet uit apps (in de store zie ik alleen spelletjes, hoe kinderachtig) te installeren en ik ben bijna weer terug bij rudimentair gebruik. Bedankt Apple!
Ik ben van mijn telefoonverslaving af.

Heb jij ook een Apple iPhone 12 Mini 64GB Rood?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Tuurlijk, een review is een persoonlijke ervaring. Maar het lijkt me belangrijk om ook subjectief te blijven, jammer dat je dat totaal niet bent. Het taalgebruik doet je gebruikersnaam in ieder geval eer aan ;)
De review is juist subjectief! En dat moet hij ook zijn. Meer van dit soort aub. Waardeer ik meer dan objectief gemekker.
Ik denk dat de review vooral over IOS gaat en minder over het toestel.

Wel een hoop herkenbare opmerkingen. Ik ben na 2,5 jaar inmiddels aan IOS gewend, maar ik blijf Android qua UX intuïtiever vinden (was dan ook wel het OS “waarop ik het geleerd heb”).