Poco M3 64GB Geel

€ 214,16
Specificaties 6,53"64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Poco M3 64GB Geel Review

andrewjrNewbie 10 april 2021, laatste update op 15 april 2021, 441 views Product gekocht

Poco M3 64GB Geel

Vanaf nu koop ik nooit meer een dure telefoon.

Pluspunten

• Grote accu 6000 mah
  • Prijs 89 euro
  • Mooi scherm
  • Goede speakers
  • Goede snelheid chip
  • Leuk ontwerp

Minpunten

• Geen nfc

Na altijd een Iphone (laatste was een 2016 se) te hebben gehad toch overgestapt op een android telefoon.
De prijs van de nieuwe se vond ik te hoog en ik heb sinds kort een smartwatch die meer functies heeft als je hem koppelt aan een android telefoon.
Ook worden mijn ogen wat minder en was het scherm echt te klein.
De prijs-kwaliteitverhouding van de M3 is ongelooflijk. 89 euro voor een telefoon die overal goed in is waar ik een telefoon voor gebruik.
Overigens kost de M3 normaal 109 euro maar met het mifestival kreeg je 20 euro korting.
Na het uitpakken bleek de telefoon veel groter dan ik had verwacht.
Ik schrok hier een beetje van maar heb er tot nu toe nog geen last van.
Misschien van de zomer als het warmer wordt en je geen jas meer meeneemt.
Het uiterlijk is top. De geelzwarte achterkant ziet er super uit.
Ook woon ik in Arnhem en daar passen de kleuren perfect bij ( ik hou overigens helemaal niet van voetbal).
Na het opstarten moest ik voor het eerst met android werken.
Dat viel niet tegen, ik heb het idee dat beide besturingssystemen al zo lang bestaan dat er weinig meer kan worden verbeterd in de gebruiksvriendelijkheid. Eigenlijk is het enige dat ik mis facetime maar nu gebruik ik whatsapp videobellen.
De snelheid van de telefoon is goed. Ik gebruik de telefoon vooral voor internetten, tv en film kijken, whatsapp en kaartspellen. Bij andere reviews die ik had gelezen stond dat de chip niet zo snel was maar deze ervaring heb ik helemaal niet. Wel moet ik erbij vertellen dat het mij geen bal uitmaakt of de webpagina in 0,1 seconde of 0,0001 seconde opent. Ook speel ik geen actiespellen die meer processorkracht vragen.
Het scherm reageert goed en is voor mij helder genoeg. 6,53 inch dat is wel even wat anders dan mijn se. Het went echter heel snel en ik wil nu al niets anders meer. Deze ervaring heb ik ook altijd met mijn televisies. Groter went snel en blijkt altijd beter.
De accu is echt top ik kan makkelijk met veel gebruik 2 dagen doen vaak zelfs 3.
Een ander goed punt van de telefoon zijn de speakers. Het zijn stereospeakers en ze zijn zuiver en kunnen hard.
Dan een paar bijzaken voor mij.
Over de camara kan ik kort zijn, die doet het. Ik schiet bijna nooit foto's en met videobellen kan ik de ander zien en zij mij.
De vingerafdruklezer werkt heel goed veel beter dan bij mijn Iphone.
Er mist een NFC chip dus betalen met de telefoon gaat niet.
Duurzaamheid heb ik nog geen ervaringen mee maar ik neem aan de Xiaomi een van de grotere merken dit wel goed op orde heeft. En er zit 2 jaar garantie op en waarschijnlijk na deze 2 jaar koop ik wel een M4 voor 89 euro.

Heb jij ook een Poco M3 64GB Geel?