Woxter i-Cube 500 Review

florijn4 17 augustus 2010, 1.753 views

Woxter i-Cube 500

Pluspunten

• Doet wat het doen moet
  • Wordt niet te warm
  • Zonder ventilator dus geen lawaai
  • Prestaties vallen reuze mee
  • Klein kastje met hierin geplaatst een harde schijf van 1,5 TB

Minpunten

• Beetje simpele layout van de software
  • Trage bediening
  • Loopt soms vast

Geluidskwaliteit Score: 4
Aankoop. Zag het ding op marktplaats staan, en aangezien ik in eerste instantie op zoek was naar een mini PC of een mediaplayer met mogelijkheid van een netwerkschijf, leek mij dit wel wat.
Installatie Dat was wat ingewikkeld. De handleiding is vrij summier en legt niet goed uit hoe alles te installeren. Dus veel zelf doen en zoeken. Uiteindelijk de harddisk (1,5 Tb en later aangeschaft) geformatteerd op de eigen pc en niet met de woxter. Daarna nog een keer formatteren met de woxter waarna de programmas voor torrent downloads er wel op kwamen. De 1,5 Tb is wel het maximum wat er in kan en is ook niet beschreven in de handleiding (engelse of duitse taal). Afijn het werkt allemaal. De snelheid via het netwerk is niet om over naar huis te schrijven. Erg traag. Beter is het om via de USB poort te communiceren dit gaat een stuk vlotter. Het kastje is dan ook portable. De afstandsbediening doet alles wat ie moet doen, maar wel goed op het kastje richten want het bereik is kennelijk niet groot.
Beeldkwaliteit Die is zonder meer goed te noemen. 480i/576i (NTSC/PAL interlaced), 480p/576p (NTSC/PAL progresive), 720p en 1080i worden prima ondersteund. Via de afstandsbediening kunnen de schermmodi worden ingesteld.
Codec ondersteuning De volgende formaten worden goed ondersteund Divx 3.11 (avi), Divx 4 (divx), Divx 5 (divx), Divx 6 (avi), Xvid (avi), Mpeg1 VCD Mpeg2 720p, Mpeg2 1080i, Mpeg2 1080p, Mpeg2 NTSC, Mpeg2 PAL, Mpeg2 PAL Anamorf, VIDEO_TS, DVD ISO.
Ach wat moet ik er van zeggen, het is natuurlijk geen super toestel. Maar als ik mij bedenk dat ik heel wat films op de harde schijf heb staan alsmede muziekbestanden, fotos, en mijn administratie, dan vind ik dit toch een tof apparaat, niet te groot, zeer zuinig in energie gebruik, en ik hoef mijn pc niet meer s'nachts aan te laten staan om torrents binnen te halen. Kortom het ding verdient zichzelf terug. En ik heb er tot nu toe veel plezier mee. Je moet alleen even weten hoe het allemaal werkt

Heb jij ook een Woxter i-Cube 500?