Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 64GB Blauw

Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 64GB Blauw Review

Of-Aaargh 10 april 2021, 671 views Product gekocht

Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 64GB Blauw

Prima tablet, maar met beperkingen

Pluspunten

• Mooie premium bouw, maar...
  • licht
  • vlotte processor

Minpunten

• fragiel
  • matig scherm
  • beperkte gebruiksmogelijkheden

Ik ben bezitter van een Microsoft Surface Go 2, en wilde nu de iPad Air in de aanbieding was voor minder dan 535 euro wel eens kijken of dit een beter alternatief is voor de Surface Go, die eerlijk gezegd soms wel steken laat vallen als pure tablet. Ik wilde hem vooral gaan gebruiken voor krantjes en web lezen, wat games, mail en licht office gebruik.
Afgaande op overwegend lyrische reviews waren mijn verwachtingen hoog. Maar na een paar dagen gebruik heb ik toch besloten dat dit niet een device voor mij is. De iPad Air is zeker op bepaalde gebieden (iets) beter dan de Surface Go, als je puur kijkt naar het gebruik als tablet. Maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen.

- Het voelt als een heel fragiel apparaat, dat snel zal breken als je er niet voorzichtig meer omgaat. De Surface Go is weliswaar bijna 100 gram zwaarder, maar dat voel je ook aan de degelijkheid. Ook mijn vorige iPad (iPad 2) was veel degelijker. Wat mij betreft heeft Apple te veel op de kwaliteit ingeleverd om de iPad licht van gewicht te houden.

- Het scherm is minder goed dan dat van de Surface Go. Dat had ik niet verwacht. De kijkhoeken zijn beduidend slechter.

- Anders dan mijn iPhone is een tablet een apparaat dat door meerdere mensen in een huishouden gebruikt zal worden. Maar je kunt maar één profiel instellen op een iPad. Een echt gemis voor een tabletop-apparaat.

- Ik kan maar niet wennen aan de vingerafdrukscanner. Face unlock (op de iPhone en Surface Go) werken veel prettiger.
- Als mini-PC werkt de iPad slechter dan de Surface. Dat zou ik erg gaan missen van mijn Surface.

Heb jij ook een Apple iPad Air (2020) Wi-Fi 64GB Blauw?