Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL

€ 14,99
Specificaties 900mm breed en 400mm lang (Kunststof, Rubber) - Bekijk alle specificaties

Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL Review

Rooieduvel 16 juni 2021, 426 views

Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL

Voor maar €15 krijg je een degelijke muismat terug waar je zowel je toetsenbord als je muis op kwijt kunt. Het design is vrij strak met alleen het Sharkoon logo wat aanwezig is. De mat voelt comfortabel aan en glijdt niet weg. Zijkanten hadden wel iets beter afgewerkt kunnen worden.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Lage prijs
  • Mat glijdt niet weg
  • Strak uiterlijk

Minpunten

• Zijkanten voelen redelijk ruw aan
  • Niet gestikt

Allereerst wil ik Sharkoon bedanken voor het beschikbaar stellen van deze muismat.

Wellicht heb je wel eens van deze fabrikant gehoord: Sharkoon. Deze fabrikant is actief sinds 2003 en zet diverse producten op de markt. Deze producten zijn voornamelijk gericht op gamers maar ze brengen bijvoorbeeld ook adapters uit om apparaten op je computer aan te sluiten. Persoonlijk kende ik deze fabrikant van de externe behuizingen en de SATA/IDE naar USB converters. Zo heb ik de data van menig harde schijf weten te redden. Tegenwoordig hebben ze toetsenborden, muizen, audio oplossingen, headsets, voedingen, kasten en zelfs stoelen en complete bureaus.

Ook muismatten heeft dit bedrijf in het assortiment en dat in verschillende uitvoeringen en formaten. Zo is de kleinste muismat maar 280 millimeter lang en 195 millimeter breed terwijl de grootste muismat maar liefst 900 millimeter lang en 400 millimeter breed is. Ook kunnen ze verschillende designs hebben. Denk hierbij aan een gaming print of zelfs RGB verlichting om de hele rand heen. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze kunnen het maken. Het hangt er natuurlijk wel vanaf welke reeks matten je bekijkt en wat je er voor wilt betalen.

De (beknopte) review van vandaag gaat over de 1337 V2 muismat in het XXL formaat. De prijs zal je wellicht verbazen: deze is slechts €15,-. Maar wat krijg je terug voor dit geld? Lees verder om hier achter te komen!

Terug naar boven

Voordat we een blik gaan werpen op de muismat: mocht je informatie of specificaties willen bekijken, bezoek dan vooral de pagina van Sharkoon

Tijd om het product er eens bij te pakken.

We treffen een langwerpige doos aan. Ondanks dat het een XXL muismat is valt het formaat van de doos nog mee. Wat vinden we op de doos? Natuurlijk het formaat van de mat, de naam en het logo. Op één van de zijdes staan een paar van de eigenschappen van de mat plus de daadwerkelijke afmetingen: 900 x 400 millimeter. Een afbeelding mag natuurlijk ook niet ontbreken.

De doos wordt aan de zijkant opengemaakt. Deze flap zit dichtgeplakt zodat hij tijdens het transport niet open kan gaan. Is de doos eenmaal open dan zien we de mat zelf helemaal opgerold in de doos zitten. Dit uiteraard om ruimte te besparen. Het is de handigste manier om deze mat te verpakken.

Wanneer de mat uit de doos is gehaald en helemaal uitgerold is zien we pas hoe groot deze mat eigenlijk is. Hij neemt de complete breedte van de tafel in beslag. Op deze tafel passen over het algemeen vrij grote computerkasten maar een muismat van dit formaat kan hij net aan. Het uiterlijk van de mat is gewoon strak: zwart en verder geen kleuren of accenten. De mat ligt op de foto nog niet helemaal vlak maar dit trekt na verloop van tijd bij.

Het enige wat we op de muismat terug vinden is het logo van Sharkoon en de merknaam. Beiden zijn in het wit uitgevoerd. Dit is wat mij betreft niet storend en een merk wilt natuurlijk wel herkenbaar aanwezig zijn op hun product. De rand is niet gestikt waardoor hij wat ruw aan kan voelen. Aan de boven- en onderkant is dit niet hinderlijk maar de zijkanten kunnen wat ruw zijn aan de armen. Hier kom je over het algemeen niet met je arm tenzij je toetsenbord en/of muis dicht bij de rand liggen. Dit is wel iets wat verbeterd mag worden door Sharkoon.

De onderkant van de mat bevat een rubber antisliplaag waar een patroon in is verwerkt. Daardoor blijft de mat keurig op zijn plek liggen en glijdt deze niet constant over het bureau.

Terug naar boven

In plaats van de muismat op de tafel te laten liggen gaan we deze in gebruik nemen bij de gaming pc die zich een verdieping lager bevindt. De randapparatuur past netjes op de muismat. Er is genoeg ruimte over om de muis goed te kunnen bewegen en het toetsenbord netjes neer te zetten. Het gevoel van de mat is niet verkeerd. Natuurlijk is het wennen wanneer je alleen het oppervlak van je bureau gewend bent maar dit went vrij snel. De muis glijdt soepel over de mat heen wat wel zo prettig is. Het toetsenbord blijft ook keurig op zijn plek staan wanneer je deze wat probeert te verschuiven. Pluspunten dus.

De rand aan de zijkant is redelijk ruw als je er precies overheen voelt. Bij gewoon gebruik merk je dit echter niet zo is mijn ervaring. Wel is het de vraag hoe lang de mat netjes blijft. Ik kan mij zo voorstellen dat met het warme weer de mat sneller zweet zal opnemen dan met lage temperaturen. Ook is eten boven de muismat niet aan te raden. Gelukkig is hij vrij makkelijk weer schoon te vegen. Of hij tegen een wasmachine kan: ik durf het niet te zeggen. En eigenlijk valt er niet veel meer te zeggen over deze mat.

Terug naar boven

Tja: een review van een muismat. Je ziet ze niet vaak voorbij komen. Het is over het algemeen ook niet het meest spannende product om een review over te schrijven of te lezen. Toch wil ik deze mat niet achterwege laten. De muismat ziet er strak uit. Hij is uitgevoerd in het zwart met links onder het logo van Sharkoon. Meer is er gewoonweg niet te zien. En voor sommige mensen hoeft dat ook helemaal niet. De mat is wat gebogen op het moment dat je hem uit de doos haalt maar dit corrigeert zich vanzelf.

De mat voelt prima aan tijdens het gebruik. De muis glijdt soepel over het oppervlak en het toetsenbord blijft netjes op zijn plaats staan. Precies hetgeen je van een mat mag verwachten, ook in deze prijsklasse. Wel had de afwerking net iets beter gekund. De randen zijn niet netjes afgewerkt waardoor slijtage wat sneller op kan treden. De mat is compleet uitgesneden met een laser. Aan de onderkant en bovenkant is er niets aan de hand maar de zijkanten voelen daardoor wel wat ruw aan. Nu is dit niet de grootste hindernis maar dient wel benoemd te worden.

Al met al krijg je veel mat voor weinig geld!

Mocht je op- en/of aanmerkingen hebben of iets te vragen, dan hoor ik het uiteraard graag. Vond je dit een leuke review, dan hoor ik het dit natuurlijk ook graag. :) Het motiveert mij om nog meer reviews te maken.

Terug naar boven

Heb jij ook een Sharkoon 1337 V2 Muismat XXL?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.