Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

€ 94,-
Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Ergo K860 (Qwerty US) Review

Dommel 9 april 2021, laatste update op 6 mei 2021, 105 views Product geleend

Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

Prima toetsenbord waarmee je na een korte gewenningsperiode prima vooruit kunt. Je kunt meerdere devices koppelen en de polssteun is prettig

Pluspunten

• Degelijk toetsenbord
  • Fijne toetsaanslag
  • Goede polssteun

Minpunten

• Geen LED indicatoren voor caps/numlock
  • Geen muis meegeleverd

Een prettig toetsenbord met een ergonomische houding. Hier moest ik zelf wel even aan wennen aangezien ik hiervoor altijd "platte" toetsenborden heb gebruikt.

De verpakking
Het toetsenbord zit in een degelijke doos ingepakt in vloeipapier met de disclaimer er boven op. De bluetooth ontvanger zit vooraan midden in de doos waardoor je hem in eerste instantie bij het opmaken van de doos over het hoofd ziet maar je hebt hem daarna vlug gevonden. Mocht je de bluetooth ontvanger niet gebruiken dan kun je deze opbergen achter het klepje bij de batterijen.

Aansluiten en gebruik
Het aansluiten gaat gemakkelijk. Ik heb zelf gebruik gemaakt van de bluetooth ontvanger en dat was de ontvanger in de PC stoppen en het werkt. Hierna kun je de Logitech Options software installeren en daarmee kun je een aantal instellingen van je toetsenbord ook nog wijzigen als je wilt waardoor je het toetsenbord vooral op de functie toetsen helemaal kunt inrichten naar eigen wens. Ik heb afhankelijk van de functietoets diverse andere applicaties laten openen waardoor ik het startmenu niet heb hoeven te gebruiken voor die programma's

Het toetsenbord is aan de voorkant, ja de voorkant, in hoogte verstelbaar en dat is erg prettig als je op wisselende plekken met verschillende zit/sta hoogtes werkt.

Nu heb ik zelf geen Apple pc/laptop maar dit toetsenbord is er wel voor geschikt gezien de Options en CMD tekens die op de Windows- en Alt-toets staan

Voor/nadelen
Dit toetsenbord heeft diverse voordelen zoals je al hebt kunnen lezen maar er zijn ook 2 mindere puntjes.
  • Het is puur en alleen het toetsenbord wat je hebt. Wil je een muis erbij hebben heb je daar dus ook een aparte ontvanger of bluetooth koppeling voor nodig,
  • Er is geen aparte LED indicatie die aangeeft welke switch van de easy switch actief is maar ook geen LED indicatie voor de Capslock en de Numlock, welke je dus proefondervindelijk of door middel van aan/uit zetten moet controleren (er verschijnt een mooie melding in beeld als je de status van die toetsen wijzigt).
Eindconclusie
Ondanks dat ik nog nooit met een ergonomisch toetsenbord heb gewerkt ging me dit veel beter af als verwacht. Het toetsenbord zelf voelt heel degelijk en werkt prettig. Als je vooraf tegen me gezegd zou hebben dat ik met een ergonomisch toetsenbord zou gaan werken dan had ik je voor gek verklaard.
Voor de prijs/kwaliteitsverhouding is het een prima toetsenbord maar aangezien er een aparte muis bij moet en er niet een meegeleverd is/wordt twijfel ik of ik het zelf zou aanschaffen. Het is in elk geval wel een goede kanshebber.

Heb jij ook een Logitech Ergo K860 (Qwerty US)?

Je kunt 6 toetsenborden / muizen koppelen aan de unifying receiver.