Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Wit

Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Wit Review

friendly_emu 11 april 2021, 555 views Product gekocht

Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Wit

Voor mij de perfecte telefoon die de juiste concessies doet om de prijs naar beneden te halen. Ideaal formaat, een hele soepele en vloeiende ervaring door het 120hz scherm, goede camera en voldoende accuduur.

Pluspunten

• Mooi en goed scherm (120hz is een verademing)
  • Formaat
  • Camera
  • Veel functies en opties met One UI
  • Snel en soepel door alle apps

Minpunten

• Lader en oortjes

Eigenlijk de perfecte smartphone voor mij. Na een hoop reviews te kijken op YouTube, gekozen voor de S21. Met een nieuw abonnement heb ik het toestel voor ongeveer 480 euro kunnen kopen.

Een terugkerend punt van kritiek is de downgrades t.o.v. de S20. Minder geheugen, scherm van lagere resolutie, "glastic" achterkant i.p.v. glas. In de praktijk ervaar ik hier geen enkele problemen mee. De telefoon is lekker snel en soepel, het scherm is zeer mooi en de plastic achterkant vind ik zelfs prettiger.

Ik kom van een P30 Pro, die ik net wat te groot vond. Ook de software vond ik niet prettig en de camera deed te veel nabewerking. Al deze nadelen lost de S21 voor me op.

De batterij is het enige waarop ik wat inlever. Bij mijn Huawei was ik gewend eigenlijk niet op mijn batterij te letten. Ik hoopte dat dat hetzelfde zou zijn bij de S21, maar dat is het niet. Bij de P30 maakte ik gemakkelijk 2 dagen vol, bij de S21 moet hij eigenlijk elke nacht aan de lader. Op zich logisch, want de accu is kleiner, het scherm heeft een hogere verversnelheid en de software is minder aggresief met het sluiten van apps. Ook weer concessies die ik graag doe.

Daarnaast vind ik het eco systeem van Samsung erg prettig. Ik vind het leuk dat de software zoveel opties heeft. Wat betreft de camera, zien de foto's er erg mooi uit. Een stuk minder aggresief dan de P30 Pro. Video kan ik niet veel over zeggen, dat doe ik eigenlijk nooit. Er zitten veel dubbele en misschien onnodige apps tussen, maar daar heb ik weinig last van.

Mocht je het nog niet doorhebben, ik ben erg blij met m'n aankoop.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Wit?