1 review

Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart

Specificaties 34" • 3440x1440 • 100Hz • VA • 4ms - Bekijk alle specificaties

Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart Review

hesje 8 april 2021, 228 views Product gekocht

Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart

Goede budget 34" UltraWide monitor. Redelijke beeldkwaliteit en features voor deze prijs, maar op meerdere punten merk je uiteraard wel dat het een budget-monitor is.

Pluspunten

• Relatief Goedkoop
  • Goede Prijs-Kwaliteit Verhouding
  • Hoge Schermhelderheid

Minpunten

• Start erg langzaam op

Philips 34" Curved UltraWide monitor

Featureset
De monitor heeft gezien de prijs een prima featureset. USB-C met PD was voor mij een vereiste met mijn Macbook Pro. Erg fijn om maar 1 kabel hoeven aan te sluiten wanneer je gaat werken. De monitor heeft ook een USB hub aan de achterkant, hier ben ik echter wat minder tevreden over.
De hub op zich is prima, maar de upstream verbinding voor deze hub gaat niet via de USB-C kabel. Wanneer je dus daadwerkelijk peripherals wilt aansluiten via het scherm zul je een usb kabel aan het scherm moeten aansluiten voor dataoverdracht met de hub. Het was mijns inziens mooier geweest als dit ook (zoals bij vele andere schermen) via de USB-C kabel gaat.
Eén groot nadeel aan dit scherm is dat het toch wel een goede 5 seconden de tijd neemt om aan te gaan nadat het scherm input krijgt. 5 Seconden klinkt niet erg lang, maar het is erg duidelijk merkbaar t.o.v. andere schermen.
Beeld
Het scherm heeft een hoge helderheid en een prima contrast. Vooral de helderheid is prettig wanneer je bureau bijvoorbeeld voor een raam staat. Ik heb de monitor sinds eind januari 2021 en tot nu toe zijn er nog geen pixeldefecten te zien.
De kleurweergave haalt het natuurlijk niet bij die van het scherm van mijn Macbook Pro zelf, maar het is zeker niet slecht. De kijkhoek is goed, maar voor een gebogen scherm zul je in principe natuurlijk altijd midden voor het scherm zitten.
Een van de dingen waar het scherm wél enigszins last van heeft is ghosting, vooral bijvoorbeeld op een zwarte pagina met witte tekst is dit erg duidelijk te merken, maar in normaal gebruik is het niet problematisch.
Ontwerp en Bouwkwaliteit
Het ontwerp is simpel en het scherm heeft relatief smalle bezels. De voet waar het scherm mee komt is stevig en ziet er ook prima uit, maar voor mij persoonlijk niet hoog genoeg, maar dat zal ook te maken hebben met dat ik meer dan twee meter lang ben.
Het plastic aan de body van het scherm voelt vrij goedkoop aan en is niet met geweldig veel detail gemaakt. Dit zorgt er o.a. voor dat bijvoorbeeld de bovenkant van de bezel niet helemaal aansluit op het scherm. De afstand tussen de bezel en het scherm wisselt aan de bovenkant enigszins per deel van het scherm, maar dit heeft verder geen effect op het functioneren van het scherm. Ook de klep aan de achterkant om stekkers etc. mee te verbergen is vooral functioneel, maar trekt geen volle zalen.
De USB-poorten van de hub aan de linkerkant van het scherm zitten erg dicht op elkaar, dit zou problemen kunnen geven met dikke USB-stekkers.

Prima scherm voor een goede prijs. Heeft een aantal leuke features, maar mist wat afwerking en details. Het blijft uiteindelijk wel een budget scherm.

Heb jij ook een Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart?