Trust 90W Notebook Power Adapter Express Review

AdamAKNewbie 17 augustus 2010, 1.742 views

Trust 90W Notebook Power Adapter Express

Pluspunten

• Redelijk lage prijs, vergeleken met andere adapters.

Minpunten

• Prijs/kwaliteit verhouding slecht
  • Lage kwaliteit plugs
  • Wordt extreem warm
  • Onhandig om op te bergen

Kwaliteit Score: 1
Nadat ik ongeveer een jaar lang de bijgeleverde adapter voor mijn Acer 5920G had gebruikt, werd ik helaas gedwongen om een nieuwe aan te schaffen. Mijn oog viel toen op deze Trust 90W adapter, die vergeleken met andere adapters laag was geprijsd. Trust stond bij mij ook bekend als een betrouwbaar merk. Helaas had ik beter een paar tientjes meer neer kunnen leggen, want deze adapter was een miskoop.

Een enorm nadeel aan de adapter was dat de plug niet goed in mijn laptop bleef zitten. Het kwam erg vaak voor dat ik met mijn laptop op schoot zat, ik even iets anders ging zitten en dat de kabel er doodgewoon uit viel. Dit was zeer irritant, vooral aangezien ik eraan gewend was dat mijn Acer adapter wl goed bleef zitten. Iets wat zeer vaak voorkwam was dus dat de plug in mijn laptop bleef hangen, terwijl de kabel los kwam. Daarnaast werd de adapter zelf extreem warm. Een laatste nadeel van dit product is dat het onhandig is om het op te bergen: Het is niet mogelijk om, zoals ik bij mijn Acer lader wl kon doen, een van de kabels los te maken van de adapter om deze op te bergen. Het ding neemt dus onnodig veel plaats in beslag.

Na verloop van tijd ging de plug kapot. Het uiteinde ervan zat los (het wiebelde) en het leek erop dat er binnen in iets kapot was gegaan, waardoor ik mijn laptop niet meer kon opladen. Ik had naar Trust gemailed dat mijn plug kapot was en kreeg toen een vervangende plug toegestuurd. Deze plug paste, ondanks dat hij ervoor was ontworpen, niet fatsoenlijk in mijn laptop en zat nog losser dan de oorspronkelijke plug. Ook nu viel de kabel er steeds uit en moest ik mijn laptop volledig stil houden als hij aan het laden was. De plug werd, vermoedelijk omdat hij zo los zat, extreem warm; zodanig warm dat hij verboog. De plug werkte wel nog een tijdje lang, maar steeds slechter.

Op het moment dat ik deze review zit te schrijven legt ook deze plug z'n laatste loodjes. Het lijkt er dus op dat de Trust 90W adapter van zeer lage kwaliteit is en in elk geval niet goed werkt met mijn Acer Aspire 5920G.

Heb jij ook een Trust 90W Notebook Power Adapter Express?

Ik heb vergelijkbare ervaringen met deze adapter en een HP laptop.

Snel even in de stad gekocht om te gebruiken tot mijn vervangende adapter arriveerde. Het geeft stroom en is niet heel duur, maar verder is het gewoon zooi.

• Wordt loeiheet
• Ongeaarde, ultradunne, niet los te koppelen kabels die door het stugge plastic niet op te rollen zijn
• HP plug maakt alleen contact wanneer deze in de juiste hoek wordt vastgehouden
• Kabel + stekker steekt 10 cm naast je laptop dus lekker onpraktisch en gevoelig voor ombuigen
• Ze vergeten even te vermelden dat HP op een sneaky manier via het midden pinnetje ("Smart-pin") de adapter authenticeert, waardoor de accu niet oplaadt met een universele adapter. Zet het model dan ook niet op de compatibiliteits-lijst :)

Kortom, niet aan te raden voor permanent gebruik.
Heb dit ook bij vrienden gehad en blijkbaar is de plug niet lang genoeg, ge moet een deel van de plastiek wegsnijden zodoende dat ie blijft zitten.
Trust stond bij mij ook bekend als een betrouwbaar merk.
Ik heb zelf de ervaring die dit zeker tegenspreken en helaas staat Trust dan ook bij mij in het rijtje waar ook Sweex in staat. Ze maken spullen, maar van kwaliteit kun je niet spreken, natuurlijk voor een tobo of een muisje dat je een keer per maand gebruikt en waar je geen geld aan uit wilt geven kan het wel, maar van kwaliteit kun je niet spreken en zelfs de prijs/kwaliteitsverhouding is zeer matig.
Beetje kansloze reactie...

Trust heeft inderdaad een niet zo'n hele goede naam uit het verleden. Maar ze timmeren tegenwoordig behoorlijk aan de weg. En leveren zelfs degelijke producten af.

Ik heb dezelfde adapter, ik gebruik em op mijn fujitsu siemens. De tip past bij mij prima. Dat de adapter warm wordt daar maak ik me dan wat minder zorgen om.
Het enige 'probleem' wat ik had is dat de kabel wel eens van de tip los schoot. Oplossing hiervoor was even een schuurpapiertje erlangs halen zodat de plastiek connectie niet meer zo glad was.

Al met al zeker waar voor het geld.