Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Ergo K860 (Qwerty US) Review

dollemancom 8 april 2021, 125 views Product geleend

Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

Fijn ergonomisch toetsenbord waarmee je, na een korte wenperiode, heerlijk mee kan werken en waarmee je meerdere devices kan koppelen.

Pluspunten

• tot 3 devices te koppelen

Minpunten

• niet zichtbaar met wel device gekoppeld

De inhoud van de doos.

In de doos vind je de disclaimer, toetsenbord netjes in een vloeipapier verpakt en de bluetooth ontvanger, hoewel die niet direct opvalt in doos.
Gelukkig kan je die mooi opbergen bij de (meegeleverde) baterijen in het toetsenbord als je hem niet gebruik.https://tweakers.net/i/n9Ded53HVgPjRq4Us2NzswQt3KI=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/66042/1Lunut27gmE6qBCnBUQOXfPpqMCopDBk9jLuldFwASYlBexWiQ.jpeg?f=620xauto

Aansluiten

Het aansluiten van het toetsenbord gaat erg gemakkelijk:
  • Je zet het toetsenbord aan en wacht tot de knop van easy-switch knippert
  • In de bluetooth instellingen van je computer zoek je naar een nieuw apparaat
  • Zodra de K860 in beeld selecteer je die en er komt een code in beeld
  • Deze code type je in op het toetsenbord en je drukt op enter.
De Logitech Options software wordt geïnstalleerd op de PC
Een tweede computer kan je op dezelfde wijze installeren alleen dan selecteer je een andere source via de easy-switch.
Maar ook het installeren van een telefoon / tablet werkt op dezelfde wijze.
Het switchen tussen de verschillende computers gaat heel gemakkelijk het enig nadeel is dat je niet op het toetsenbord wordt aangegeven welk device op dat moment ingeschakeld staat.
Dit zal je dus proefondervindelijk moeten testen met de Windows toets bijvoorbeeld of met CAPS-lock maar dan moet wel op ieder device de Options software zijn geïnstalleerd.

gebruik

Nu ik veel thuiswerk maak ik gebruik van een Logitech MX-5000 keyboard welke al fijn typt maar geen ergonomisch toetsenbord is en inmiddels 13 jaar oud is wat je merkt in de toetsaanslagen. Ik maak op mijn werk gebruik van de Natural Ergonomic keyboard 4000 van Microsoft.
In eerste instantie had ik de polssteun als optie willen hebben (net zoals de Microsoft 4000) maar na korte tijd ermee werken bevalt dit zo goed dat ik op mijn werk ook de polssteun wil gaan gebruiken.
Na een korte tijd ermee werken merk je al de rust in je handen door de polssteun. Het toetsenbord heeft verstelbare poten waarmee je deze op 3 manieren kan instellen, vooral handig als je en zit-sta bureau heb waardoor je een andere houding aanneem. Helaas beschik ik hier niet over een zit-sta bureau maar als ik bij de bartafel werkt dan zet ik de polssteun iets hoger wat dan net iets prettiger werkt.

Toetsaanslagen

Het toetsenbord typt lekker, ook al zijn het platte toetsen, de toetsaanslag is goed voelbaar. De spatiebalk is in 2’en maar daar heb je tijdens het werken geen last van.
Door de indeling van het toetsenbord is deze voor zowel Windows als voor Apple goed te gebruiken doordat op de Windows- en de Alt-toets ook het Options / CMD teken staat.

Software

Met de software van Logitech (Logitech Option), deze werd op 1 pc gelijk mee geïnstalleerd maar bij de tweede moest ik de software even downloaden, kan je een aantal toetsen voorzien van een eigen functie zo zijn de functietoetsen voorzien van een tweede functie met de fn-toets en de mogelijkheid om voor verschillende applicaties de functie een andere functie te geven.

Heb jij ook een Logitech Ergo K860 (Qwerty US)?