LOQED Touch Smart Lock

€ 304,42
Specificaties Deuropener (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

LOQED Touch Smart Lock Review

AlecGNewbie 7 april 2021, 170 views Product gekocht

LOQED Touch Smart Lock

Slot zit mechanisch goed in elkaar, 15-20min installatiewerk. SKG***, ook niet onbelangrijk en het werkt frictieloos: je komt aanlopen, je aait over het touchvlak heen en het slot gaat open. Vrouw en schoonmoeder kunnen er probleemloos mee overweg. Oh, en thuiswerken en kinderen een eigen code: heerlijk!

Pluspunten

• Zit mechanisch goed in elkaar
  • Montage goed te doen bij standaard deur 15-20min
  • SKG***
  • Nederlands product
  • Werkt frictieloos: aanlopen, aaien, open

Minpunten

Kwaliteit Score: 5
Geweldig met kinderen! Geen 100 keer op een middag meer de trap af (fijn, thuiswerken!) maar ze kunnen overdag zelf naar binnen met hun eigen code (ze hebben nog geen smartphone en krijgen die ook nog niet).

De installatie is goed te doen, op een standaard deur/slot kostte het mij 15 minuten. Slot zit degelijk in elkaar, duidelijke gebruiksaanwijzing op de website en geen fratsen als dubbelzijdig klittenband wat ik bij andere sloten tegenkwam. En, beetje chauvinistisch ben ik wel, het is een Nederlands product.
Het motorgeluid is wel hoorbaar, maar niet storend. Het klinkt een beetje als mijn elektrische pepermolen. Wat ik geruststellend vind is dat het een SKG*** certificaat heeft.

Het slot zit er nu twee weken en de kinderen vinden de vrijheid geweldig, vrouw vindt het niet boeiend (het werkt dus) en schoonmoeder pruttelde wat over gadgets en vooruitgang, maar vond het toch wel handig.
Zelf stond ik de eerste week regelmatig met mijn sleutel in mijn hand bij de voordeur. Lang ingesleten gewoontes raak je niet zo maar kwijt. Maar het openen van de deur is frictieloos: je komt aanlopen, de display licht op, je aait het touchvlak en het slot gaat open. Ook met een grote doos of een paar boodschappen tassen in je handen werkt dat eigenlijk goed.

Klantenservice werkt ook goed, ik had voor de aankoop een vraag over de vorm van mijn buiten-schild-plaat-ding en die werd keurig en juist beantwoord. FYI, als je een beetje rondlopend AXA schildplaat hebt: de Loqed past er netjes op.
De prijs is hoog, zonder meer, maar niet uitzonderlijk vergeleken met andere smart locks en ik vind dit tot nog toe de beste die ik heb gezien en geprobeerd.

Nu dan maar op zoek naar een video-bel. Kan ik vanaf zolder zien wie er staat voor ik de pakketjes boer de meuk binnen neer laat zetten.

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?