Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

€ 94,-
Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Ergo K860 (Qwerty US) Review

vwfireandice 7 april 2021, laatste update op 7 april 2021, 93 views Product geleend

Logitech Ergo K860 (Qwerty US)

De Logitech K860 ontvangen voor te testen. Ik ben zelf verfend gebruiker ben van Logitech producten. Ik was altijd wel sceptisch over ergonomische muizen en toetsenborden. En eerlijk is eerlijk, het was even wennen. Maar daarna is het echt zeer fijn toetsenbord!

Pluspunten

• ergonomisch
  • gemakkelijk koppelen aan windows laptop of mac
  • functietoetsen aanwezig voor macbook
  • Fijne Toetsaanslag

Minpunten

• geen verlicht toetsenbord

Zelf kan ik blind typen en daardoor, door het gesplitste toetsenbord, kan ik zeer snel de toetsen weer terug vinden.

Ik maak voornamelijk gebruik van een MacBook Pro 13" 2019, maar ook van een HP Probook 650 G1.
Het koppelen aan mijn MacBook gaat zoals altijd met een Logitech product, gewoon hartstikke goed. Let wel, ik gebruik de Bluetooth koppeling. Voor mijn HP Probook gebruik ik de bijgeleverde Unify dongle en ook die koppeling gaat direct goed.
Je kunt snel tussen apparaten wisselen en dat maakt het toetstenbord bijna perfect.
De lay-out van het toetsenbord is zo, dat je deze kan koppelen aan een Apple product, maar ook aan Windows laptop. Het is mogelijk om 3 apparaten te koppelen aan dit toetsenbord.

De Apple functietoetsen (zoals cmd, opt) zijn gewoon aanwezig. Er is een knop waar je je laptop direct mee kunt vergrendelen, een printscreen toets, eigenlijk kan ik nu geen toets opnoemen die ik mis.
De toetsen zelf zijn erg prettig en voelen goed aan. Het is even wennen aan de ergonomie van het toetsenbord, maar na 2 uurtjes is het normaal.

Er is een optie dat je het toetsenbord aan de voorkant hoger kunt zetten. Ja, u leest het goed, aan de voorkant. Vreemd, maar ik heb het uitgeprobeerd en het werkt voor mij erg prettig.
Kortom, het toetsenbord is een aanrader en is gewoon fijn in gebruik.

Ik zei eerder al dat dit toetsenbord bijna perfect is. Wat mis ik aan het toetsenbord, de verlichting. De toetsen zijn niet verlicht en dat is wel zo met mijn Logitech MX Keys voor Mac - Toetsenbord.
En toch, ik ben toch wel verrast door de ergonomie en raad ik zeker hem aan!

Heb jij ook een Logitech Ergo K860 (Qwerty US)?