LOQED Touch Smart Lock

€ 349,-
Specificaties Deuropener (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

LOQED Touch Smart Lock Review

XDancerNewbie 7 april 2021, laatste update op 8 april 2021, 272 views Product gekocht

LOQED Touch Smart Lock

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Robuust gebouwd
  • Gemakkelijk meerdere gebruikers toevoegen
  • Openen op afstand werkt zonder uitzondering
  • Back-up mogelijkheden voor als wifi uit valt

Minpunten

• Touch to lock is per ongeluk te activeren
  • App geeft status niet betrouwbaar weer
  • Kom je niet verder dan 500m van je woning? Dan werkt 'touch to open' niet.

Kwaliteit Score: 5
Wij gebruiken deze lock op de dansschool, dus veel verschillende handen en gebruikers. Ideaal dat wij nu op afstand de deur kunnen open doen en mensen het pand in kunnen toelaten. Heel makkelijk op slot doen en natuurlijk geen geklooi meer met sleutelkluisjes! Maar in ons specifieke geval lopen we nog tegen een paar probleempjes:

- De touch to lock feature werkt perfect, maar ook té snel waardoor kinderen die controller per ongeluk aanraken de deur op slot doen
- De app geeft niet nauwkeurig aan wanneer de deur open of dicht is. Het is dus niet op afstand te controleren.
- Wij wonen binnen 500m van de dansschool, dus dan activeert de 'touch to open' functie niet en moet ik dus wél mijn mobiel aan zetten, de app openen, op 'open' drukken en vervolgens 5 seconden wachten.

Allemaal probleempjes die met software updates opgelost kunnen worden, dus het zijn ook zeker geen deal breakers, want verder doet hij precies wat wij willen en dat is minder hoofdpijn bezorgen!

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?

Hoe ver woon je er dan van af? Onze supermarkt ligt op ongeveer 300 meter en in tegenstelling tot wat ik dacht werkt het prima. Is het loqed icoontje altijd zichtbaar? Normaal is het voldoende de app open te hebben, dan komt de touch to open vanzelf.
het is 700m lopen, maar de gps afstand is eerder 250m. Is ook wel uitzonderlijk zo dichtbij je werk wonen :)
Ik weet niet wat je bedoeld met het icoontje zichtbaar hebben, maar sluit apps nooit af op mijn telefoon. Ik moet de app wel echt opnieuw openen op open drukken voordat er 'touch to open' verschijnt.
Linksboven op je telefoon MOET het loqed icoontje zichtbaar zijn. Als je bij de app instellingen kijkt bij Loqed->meldingen moet minstens 'Achtergrond-taken' aangevinkt zijn, bij mijn vrouw was daarna een restart nodig, na een tijd komt dan het Loqed icoontje in beeld. Daarnaast moet voor een goede locatie detectie bij machtigingen 'Locatie' aanstaan en dan niet alleen als de app actief is. Dit allemaal voor een Android telefoon, hoe het bij een Apple werkt weet ik helaas niet.

Als dit niet helpt, een mail sturen naar info@loqed.com, ze zijn heel erg behulpzaam.
Klopt, mega behulpzaam. Ik kreeg een stappenplan opgestuurd en die heb ik ook netjes doorlopen (ik heb een iPhone). Maar denk dat het simpelweg komt doordat ik te dicht bij de dansschool woon en daardoor niet buiten de 500m bereik kom om de 'touch to unlock' optie te resetten. Ze hebben al aangegeven dit mee te nemen in een volgende software update O+