1 review

MSI GP75 Leopard 9SD-822BE (Azerty toetsenbord)

Specificaties 17,3" • 1920x1080 • 1,256TB • Intel Core i7 - Bekijk alle specificaties

MSI GP75 Leopard 9SD-822BE (Azerty toetsenbord) Review

Panoleon 7 april 2021, 59 views Product gekocht

MSI GP75 Leopard 9SD-822BE (Azerty toetsenbord)

Herriebak die goed presteert, maar waar je niet het onderste uit de kan van moet halen. Bouwkwaliteit is matig tot slecht. Er van uitgaande dat dit machines zijn die je mee naar Lan-parties wilt nemen.

Pluspunten

• Snelheid
  • Beeldkwaliteit (maar niet het onderste uit de kan willen halen)

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Lawaai ventilatoren
  • Batterijduur

In Mei 2020 gekocht. Anno April 2021 en veel game uurtjes later dacht ik: laat ik een review schrijven. Ons gebruik is Casual: Soms gamen we in de avond enkele uren en in het weekeinde ook. We hebben verschillende merken in huis : Asus, Medion en nu dus ook MSI. Juist omdat de levensduur van de laptops boven verwachting is. We hebben nog een Asus uit 2009 die behalve de batterij nog redelijk meedoet en niets mee aan de hand is. Dus onder het motto: we gaan een stapje verder en we kopen een echte game laptop, hebben wij de MSI GP75 Leopard gekocht. Juist ook omdat we WOW een keer op het hoogste kwaliteitsniveau wilden spelen.

Het beeldkwaliteit en de bouwkwaliteit vallen me tegen. Daarnaast maakt hij erg veel lawaai met zijn ventilatoren. ook de batterijduur valt vies tegen.

Batterijduur:
Deze is eigenlijk van ondergeschikt belang. En uit alle reviews blijkt ook wel weer: je koopt deze laptop niet omdat je deze op je schoot wilt hebben zonder plug. Dat wist ik toen we hem kochten. Zonder snoer kun je maximaal een half uurtje gamen. En hij lijkt ook altijd halfleeg te zijn.

Beeldkwaliteit
De beeldkwaliteit valt me erg tegen. Wanneer we WOW op het hoogste niveau zetten, ontstaat er een soort Migraine achtige flikkering in het beeld, waar ook een gezond mens hoofdpijn van krijgt. Objecten schakelen van enorm snel (maar niet snel genoeg) van wel tonen en een wit vlak. Waardoor je echt last krijgt van hoofdpijn. Ga je een tandje terug in kwaliteit, dan heb je nog wel een fantastisch beeld, maar daarvoor had ik deze nou net niet gekocht!

De bouwkwaliteit
Deze valt me vies tegen. Recentelijk is er een van de verbindingstukken van het scherm met de body gebroken. Nu is deze opgestuurd ter reparatie, maar kom op. Na nog geen jaar gebruikt te hebben mag dit niet gebeuren. Geen enkele laptop bij ons in huis heeft dit. En deze hebben heel wat meer jaartjes dezelfde behandeling gehad. Ze worden twee keer per dag uit de kast gehaald: 1 keer door de kinderen om te gamen en 1 keer door ons.

Lawaai
Wat een herrie maken de ventilatoren! Nu hij weg is merken we pas WAT EEN HERRIE DIE MAKEN. Komt natuurlijk vanwege de video kaart en gelukkig kun je hem wat zachter zetten. Maar wat een herrie.

Snelheid en andere prestaties
Hij is net zo snel in het opstarten als andere laptops en is verder prima. De rand is weinig aanwezig en dat is erg fijn. En nu ik teruggeworpen wordt op een laptop uit 2015 en WOW opstart in een hele andere resolutie, met mindere prestatie, mis ik de MSI wel.

Conclusie:
Aan de onderkant van de gaming-latop markt is het niet goed toeven voor mensen die wel verwachten dat de basis bouwkwaliteit goed is.

Heb jij ook een MSI GP75 Leopard 9SD-822BE (Azerty toetsenbord)?