Specificaties all-in-one (Kleur) - Bekijk alle specificaties

Canon Pixma MP800 Review

Th3Eagle 27 mei 2006, 233 views

Canon Pixma MP800

Pluspunten

• Dia's en negatieve kunnen gescand worden en de automatische verbeterings software werdt zeer goed.
  • hoge scan en print kwaliteit.
  • Snel en stil printen.
  • Losse cardriges.
  • Twee papierlades.
  • Groot en duidelijk display.

Minpunten

• Langzaame opstartijd.
  • Glanslaag beschadigd snel.
  • Papier in onderste papierlade, soms beschadigd.

Scansnelheid Score: 5
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 5
Drivers en stabiliteit Score: 4
Inktverbruik Score: 4
Ik heb deze printer nu een aantal dagen en ik ben lekker bezig geweest om hem van top tot teen te testen.

Hij print en scant lekker snel. De afrdukkwalitiet is zeer goed voor zover ik kan zien. Het enigste nadeel is dat in het begin het vrij lang duurde voordat hij begon te printen, dit lijkt nu een stuk sneller.
De extra papierlade onderin is zeer handig om een tweede papiersoort in te voeren. Gewoon het normale pepier in de achterlade laten zitten en het foto papier er aan de voorkant in (helaas moet wel de glanslaag naar benden gelegd worden wat bij enekele proef printjes leide tot krasjes in het papier, tenzij er nog een extra velletje papier onder ligt!)

Een van de grootse iriterende nadelen is toch wel de lange opstarttijd, tenzij ik het apparaat de hele dag aan heb staan moet ik haast 40 sec wachten als ik even snel een kopietje wil maken. Bij mijn andere all-in-one wat een hp psc 2355 is, duurt het iets van 5sec voordat hij gebruiksklaar is wanneer deze aangezet wordt.

Net als bij alle canon pixma printers en all-in-ones is het zwarte gedeelte met een glanslaag behandelt, dit ziet er nauurlijk vrij mooi uit, maar krast wel heel erg snel!

Kortom, een zeer goed apparaart, met een paar kleine nadeeltjes!

Heb jij ook een Canon Pixma MP800?