D-Link Wi-Fi Smart Powerstrip DSP-W245 Review

tuftuf 4 april 2021, 115 views Product gekocht

D-Link Wi-Fi Smart Powerstrip DSP-W245

Mooi apparaat, goed gebouwd, ziet er degelijk en mooi uit. Er past een stekker in de andere wcd. installatie is lastig, maar niets waar een tweaker niet uit komt. App ziet er goed uit, maar doet niet altijd wat je verwacht. Maar de vastlopers zijn voor mij onacceptabel.

Pluspunten

• wifi bereik
  • degelijke bouw, mooi vormgegeven
  • via qr code aanmelden

Minpunten

• betrouwbaarheid
  • app
  • vastlopers

Kwaliteit Score: 5
De installatie is lastig, niets waar een tweaker niet uit komt, maar de gemiddelde huismoeder krijgt het lastig.
De W118 is klein genoeg zodat er nog een stekker in de wcd ernaast past.
De eerste drie maand ging best goed, af en toe een glitch, maar daar viel mee te werken, als het niet te vaak gebeurt valt het niet op.
Ik heb 2 stuks W245 en twee stuks W118, daar zijn er nu drie van uitgevallen.
Wifi bereik is goed, 1 ervan heeft gisteren nog een harde reset gehad, bij het opnieuw installeren leek alles goed te gaan, dus mij is volledig onbekend waarom ze zo vaak uitvallen.
Wat kan gebeuren is:
- dat wifi uit valt, (van het apparaat) dus niet bereikbaar, vervelend.
- dat het apparaat in storing valt, resetten en verder, aangesloten apparatuur blijft werken.
- dat het apparaat in storing valt en alle aangesloten apparatuur staat uit.
Die laatste storing is voor mij niet acceptabel, ze gaan onderin de kast.
Laat maar weten als iemand interesse heeft ;-)

De W245 heeft ook stroommeting, dus 4 stuks per apparaat, werkt redelijk, maar onder de 5W meet hij slecht.
Alles onder de 10 watt meet hij wel de huidige vermogen, maar telt het niet op bij het maandelijks verbruik.
Daarboven werkt het prima, je kunt goed zien wanneer de vaatwasser aan staat.
Stroomverbruik zie je in de app, daar kun je ook schema's instellen.
Als je een bestaand schema aanpast kan het gebeuren dat je een vastloper krijgt, daarna moet je het hele schema opnieuw opbouwen.

Aanmelden doe ik meestal via de qr code op het apparaat zelf, even aanmelden bij wifi van het apparaat en gaan, de app onthoud het wachtwoord van je wifi netwerk (vind niet iedereen even fijn, ik wel).
Opnieuw installeren/aanmelden gaat best vlot.

Af en toe "ziet" de app geen apparaten, even afsluiten en nog een keer opstarten helpt dan vaak, behalve als je de helft ziet, dan ligt er weer 1 in storing.
Wat af en toe gebeurt is dat de app 3 van de 4 van een W245 ziet, alsof elk stopcontact zijn eigen wifi ingebouwd heeft.

Heb jij ook een D-Link Wi-Fi Smart Powerstrip DSP-W245?