Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)

Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar) Review

fwsmit 2 april 2021, laatste update op 2 april 2021, 169 views Product gekocht

Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)

Ik heb twee van deze schermen gekocht, omdat ik zeer tevreden was met de eerste. Het is een degelijk scherm voor een goede prijs. Het scherm heeft mooie kleuren en is goed leesbaar, ook met direct zonlicht erop.

Pluspunten

• Kan lekker helder
  • Mooie kleuren
  • Stevige stand met veel verstelmgelijkheden
  • Ingebouwd blue light filter

Minpunten

• Bezels zijn groter dan ze lijken
  • Edge bleeding
  • Speakers zijn niet hele hoge kwaliteit
  • Kan alleen 70 Hz via displayport

De voet van de display neemt wel veel ruimte in op je bureau, maar daar staat een stevige stand tegenover.
Als ik het scherm net aan zet valt het op dat er aan de zijkant wat van de backlight uitlekt, maar het is niet merkbaar in normaal gebruik.
De speakers zijn soms wel handig, maar het is niet aan te raden om er muziek op te luisteren. Omdat de speakers naar achteren gericht zijn, zijn details nogal moeilijk te horen. Ook had ik er af en toe last van dat de speakers kraakten, maar dat ging ook vrij snel weer weg.
Voor de linux gebruikers, het scherm werkt prima met linux. De open source drivers kunnen ook audio over HDMI versturen bij dit scherm. Het enige is dat ik hem niet makkelijk op 70 Hz kreeg en de freesync kreeg ik ook niet werken. In windows was het ook in menu's duiken om 70Hz aan te krijgen, dus het lijkt niet zo goed ondersteund. Bovendien moet je ook displayport gebruiken om 70Hz te bereiken bij dit scherm.

Heb jij ook een Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)?