1 review

ASUS ROG Strix G15 G513QR-HF010T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

ASUS ROG Strix G15 G513QR-HF010T Review

jeffer 1 april 2021, 894 views Product gekocht

ASUS ROG Strix G15 G513QR-HF010T

Gekocht zodra hij leverbaar was terwijl veel andere modellen nog moeilijk verkrijgbaar zijn. Ik ben blij met de aankoop van deze razendsnelle laptop. Hij valt zeker niet tegen.

Pluspunten

• Goede GPU prestaties
  • Stil tot je het luidste profiel kiest
  • Mooi scherm, kleuren worden mooi en duidelijk wergegeven
  • Groot touchpad
  • Weinig schermrand

Minpunten

• Geen numpad in touchpad (wist ik voor ik hem kocht maar mis hem toch een beetje)
  • Niet de allerlichtste laptop
  • Geen camera (prima excuus voor calls)
  • Geen fingerprint reader in powerbutton

Inleiding:
Ik heb deze laptop gekocht zodra hij beschikbaar kwam en nog niet volledig doorgetest.
Ik ga er geen enorm uitgebreide review over schrijven maar wil toch enkele zaken toelichten voor mensen die dit model willen kopen.

Ik twijfelde tussen de ASUS ROG Strix G15 G513 en de duurdere ASUS ROG Strix SCAR 15 G533.
De enige reden dat ik voor deze heb gekozen is omdat hij leverbaar was en de SCAR niet.

Verschillen tussen dit model en de SCAR uitvoering:
De verschillen tussen deze modellen zijn vooral cosmetisch, de inhoud is exact hetzelfde.
Toch is er een prijsverschil van 200 euro. Wat zijn dan de verschillen.

Wat de SCAR wel heeft en deze niet:
- fingerprint reader in powerbutton
- Touchpad met numpad
- Meganisch toetsenbord. Deze heeft chicklet maar best wel wat travel.
- RGB in cover en bezel

Opmerkingen over deze laptop:
- Geluid kan hard maar de behuizing trilt mee
- Prima toetsenbord (ik ben thinkpads gewend maar kan hier prima mee oevrweg)
- Stil, tenzij je een luid profiel kiest.
- Hij is razendsnel, ook in games vind ik de prestaties niet tegenvallen.
- Aanzienlijk goedkoper dan de SCAR terwijl de inhoud exact hetzelfde is.

Heb jij ook een ASUS ROG Strix G15 G513QR-HF010T?

Hallo, kan je zien wat de TGP is (via nvidia instellingen te vinden) en hoeveel ram de GPU heeft?
ik heb even dubbel gecheckt.

115 watt
8GB geheugen