1 review

Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH)

Specificaties 14" • 1920x1080 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH) Review

ThomasH 1 april 2021, laatste update op 1 april 2021, 593 views Product gekocht

Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH)

Goede bouwkwaliteit. Mat scherm met goede kleuren, maar wel met matige ghosting. Uit het rijtje ryzen thin&light was dit de enige optie die bij aankoop te krijgen was met voldoende ram, een scherm met 100% sRGB en future proof I/O (HDMI 2.0, 2x usb-c met recentere displayport/ PD support).

Pluspunten

• Goede I/O
  • Bouwkwaliteit
  • sRGB 100%
  • Snelle SSD

Minpunten

• IPS paneel met matige ghosting
  • Upgrademogelijkheden beperkt

Niet zo veel op aan te merken. Ik heb een mooi mat AO IPS paneel gekregen welke net-aan helder genoeg is, ook voor buiten op een zonnige dag (in de schaduw uiteraard). Enige negatieve opmerking die ik kan verzinnen is de aanwezigheid van matige ghosting van het display, maar ik ben geen gamer en bij gewoon gebruik is het voor mij niet storend. Verder zit er een hele snelle SSD in mijn exemplaar: een samsung pm981a.

Nagenoeg geen coil whine, de afwerking is helemaal prima en de laptop voelt stevig aan. Ik maakte me zorgen over de mate waarmee het scherm getordeerd kon worden ivm de dunnen behuizing, maar ook dat valt reuze mee nu dat ik 'm in mijn handen heb.

Voor mensen die geinteresseerd zijn in de kwaliteit van de audio output DAC, deze is gemiddeld tot bovengemiddeld. Vergeleken met een apple of Zenbook ultrabook doet hij iets onder, maar het is zeker geen slechte laptop om te gebruiken icm met betere hoofdtelefoons bijvoorbeeld.

Heb jij ook een Lenovo Yoga Slim 7 14ARE05 (82A200ABMH)?

Ik zie in de specs staan dat deze laptop 'AMD Radeon Graphics' heeft.
Is dat weer iets anders dan de AMD Vega 7, 8 of 9?