OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Zwart

€ 679,-
Specificaties 6,7" • 3216x1440 • 128GB - Bekijk alle specificaties

OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Zwart Review

Zhudias 1 april 2021, laatste update op 5 april 2021, 1.657 views Product gekocht

OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Zwart

De OnePlus 9 pro is naar mijn idee een zeer goede telefoon. Het toestel werkt super stabiel en heeft buiten een paar minpunten geen negatieve kanten. Een aanrader voor iemand die een flagship zoekt voor een iets lagere prijs dan de concurent.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Laad snel op
  • Snel
  • Adaptive 120hz
  • Snapdragon 888

Minpunten

• Batterijduur
  • Pre-installed screenprotector
  • Out of the box schermkalibratie

Het toestel voelt stevig en snel aan, zoals je mag verwachten van een flagship. Ondanks dat de kleuren out of the box iets geliger lijken (wat op is te lossen door het scherm te kalibreren in de instellingen) is de 120hz display super mooi en heeft het een hoge pixeldichtheid. Let wel, er zit een pre-installed screenprotector op die extreem snel schade kreeg via mijn nagels of andere objecten. Als je deze niet direct of uiteindelijk wil vervangen is dit wel een aandachtspunt.

De camera is mooi, hoewel ik niet het idee krijg dat de samenwerking met Hasselblad gezorgd heeft voor een substantieel betere camera. Het toestel maakt goede en mooie foto's. Wat wel opvalt is dat de groothoeklens betere foto's maakt dan de hoofdlens die je het meest gebruikt.

Als laatste wil ik nog melden dat de batterij beter mocht. Het toestel gaat naar mijn ervaring vrij snel leeg. Dit zou een software issue kunnen zijn, wat hopelijk opgelost kan worden met een update. Het tegen argument voor de batterijduur is de nieuwe 65 watt oplader die je erbij krijgt. Hij laad inderdaad extreem snel op, maar dit lijkt mij een slecht tegenargument, omdat ik merk dat ik niet overal altijd kan opladen. Daarnaast merk ik dat ik thuis ook niet altijd zin heb om hem "weer" aan de lader te gooien.

Overigens melden veel reviews dat het toestel de vingerprintscanner een (te) lage positie heeft, ik ervaar dit niet als negatief en vind dit zelfs fijn.

Al met al een solide telefoon met de nieuwe Snapdragon 888 wat ten goede van de telefoon komt. De negatieve kanten van het toestel zijn meer punten van kritiek dan dat ik ze direct als negatief ervaar.

Heb jij ook een OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Zwart?

Duidelijk!
(tip: naar mijn idee of mijns inziens, niet naar mijn inzien ;) )
Bedankt voor je feedback!

Ik heb het aangepast. :)
+1 de batterij gaat een stuk sneller leeg dan mijn oneplus6.
Na halfuurtje zit ik alweer op 90% dan heb ik alleen 4G aan en 15 appjes verstuurd.

even als aanvulling, omdat op internet vaak gedaan wordt alsof dit met een update verholpen is.
0Anoniem: 702616
13 september 2021 20:42
Mag ik vragen waarom je dit een nadeel vind? (Pre-installed screenprotector) ik vind dit juist fijn!
Het ging mij meer om het soort screenprotector wat er op zat. Het soort screenprotector was redelijk zacht en ving snel krassen en beschadigingen door nagels e.d.