1 review

Gembird MA-DA2-01

€ 42,-
Specificaties Bureaumount • maximale schermgrootte 27" - Bekijk alle specificaties

Gembird MA-DA2-01 Review

Gr3yCrow 31 maart 2021, laatste update op 1 april 2021, 408 views Product gekocht

Gembird MA-DA2-01

Prima dubbele monitorarm met gasveren voor de prijs. Het zwenken van de armen gaat ietwat stroefjes, dus als je hier veel gebruik van gaat maken zou ik misschien naar een andere arm kijken. De gasveren werken (eenmaal afgesteld) soepeltjes, ook met mijn laptop die minder weegt dan het minimum gewicht.

Pluspunten

• prijs
  • degelijke kwaliteit
  • nette kabelgoten

Minpunten

• fabricagefout inbusbout
  • maximale hoogte armen

Prima dubbele monitorarm met gasveren voor mijn 24 inch monitor en laptop (MacBook in combinatie met apart gekochte VESA laptop tray). Het zwenken van de armen gaat ietwat stroefjes, dus als je hier heel veel gebruik van gaat maken zou ik misschien naar een andere arm kijken. De gasveren werken (eenmaal afgesteld) soepeltjes, ook met mijn laptop die minder weegt dan het minimum gewicht.

De kabelgoten zijn netjes vast te zetten met een boutje in de arm. De handleiding is duidelijk (verschillende boutjes zijn ook gescheiden) en het monteren is dan ook zo gebeurd (juiste inbussleutel en kruiskop worden meegeleverd). Door één inbusboutje waar de sleutel niet in paste (de kop van het boutje had een klein fabricagefoutje) kostte het mij iets langer. Ook had een van de kabelgoten een klein krasje en een stukje plastic wat er vanaf was gechipt.

Het bereik van de armen had van mij ook wel iets hoger gemogen, voor mij (1,92m) komt de 24 inch monitor (landscape) maar net hoog genoeg voor een juiste ergonomische houding. T.o.v van mijn bureaublad komt het midden van de VESA mount ±38 cm hoog.

Let wel op:
In het onderste stuk piepschum zitten ook nog onderdelen.

Heb jij ook een Gembird MA-DA2-01?

@Gr3yCrow Kun je misschien meten wat de maximale dikte is van het bureau waar deze op zou kunnen, dus hoe ver de klem open kan? Ik heb een gek bureau waar ik zelf bang ben dat dit niet past
@thetatten Ik heb het net wat grof opgemeten, en ik denk dat een bureaudikte van >7,5cm met deze klem niet zou passen. 6-7cm moet wel lukken.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.