Razer BlackWidow Elite (Razer Orange) US

€ 192,29
Specificaties Bedraad Qwerty met Razer Orange switches - Bekijk alle specificaties

Razer BlackWidow Elite (Razer Orange) US Review

Mongar23 31 maart 2021, laatste update op 7 mei 2021, 171 views Product gekocht

Razer BlackWidow Elite (Razer Orange) US

Na ongveer 4 maanden gebruik wil ik nooit meer anders! Razer-orange zijn zeer fijne switches en een stuk minder luid als de Razer-greens. Het toetsenbord heeft een mooi design en is stevig gebouwd. De bij geleverde wrist-rest is ook zeer comfortabel. Zeer hadige ubs2.0 en audio-jack passtrough voor extra cable-management.

Pluspunten

• Fijne switches
  • Multi-media keys
  • Heel veel RGB customization (via Razer Synapse)
  • Alle keys zijn remapable (via Razer Synapse)
  • Zeer comfortable wrist-rest bij geleverd
  • Stevig gebouwd
  • Veel games hebben intergrated RGB effects voor Razer Chroma.

Minpunten

• Keycaps worden snel vies/glimmened.
  • Non standard bottom row
  • Audio scrollwheel werkt niet altijd even soepel.
  • Zeer stugge kabel
  • Geen decicated macro keys

Na ongveer 4 maanden gebruik wil ik nooit meer anders!

Razer-orange zijn zeer fijne switches en een stuk minder luid als de Razer-greens maar hebben nog steeds de fijne tactile bump tijdens het typen. Maar hebben zeker niet te veel kracht nodig om in tedrukken tijdens het gamen.

Het toensenbord heeft geen didicated macro keys maar wel multi media keys, jammer genoeg werk het audio wheel niet altijd helemaal perfect en moet je 2x scrollen om het volume 1 stage om hoog te krijgen.

Bijna alles aan dit keyboard kan worden ge customized, er is heel veel mogelijk met de RGB en veel games hebben dan ook speciale effecten voor Razer Chroma producten. Daarnaast zijn bijna alle keys remappable en er is een 2e layer "Hypershift", die accessible is via de fn-key, waarop je dus nog meer macro's/shortcuts kan instellen. Dit moet allemaal worden ingestelt via de Razer Synapse 3 app.

Het toesenbord heeft aan de linker zijkant een USB 2.0 en Jackplug 3.5mm passtrough, dit zorgt er echterwel voor dat de kabel erg stug is en dat het 2 usb en 3.5mm slots in neemt.
Mijn conclusie
Tot nu toe zou ik dit toestsenbord zeker aan raden, het toesenboard design en fuctionaliteiten ben ik zeer positief over. Persoonlijk denk ik, vooral als je van tactile keys houd, dat de Razer Huntsman Elite de extra 50-70euro niet waart is. Dit toestenboard heeft zelfs meer features. Het is zeker een prijzig toestenbord maar het is ook zeker regelmaatig in de aanbieding voor 120-150 euro en dat is het zeker waard!

Heb jij ook een Razer BlackWidow Elite (Razer Orange) US?