LOQED Touch Smart Lock

€ 349,-
Specificaties Deuropener (Bluetooth) - Bekijk alle specificaties

LOQED Touch Smart Lock Review

janne_nl 31 maart 2021, laatste update op 2 april 2021, 206 views

LOQED Touch Smart Lock

Prima slot en goede service, alle vragen worden binnen een dag beantwoord en bij Loqed staan ze ook open voor suggesties.

Pluspunten

• Degelijk product
  • Goede service en support

Minpunten

• Missen nog wat features, maar wordt hard aan gewerkt

Kwaliteit Score: 5
Ik had wel een 2de montagepoging nodig. Het bleek dat de middelste schroef van het oude slot wat verder de deur inging in vergelijking met het oude slot (dunnere backplane dan bij het oude slot), waardoor de dagschoot afklemde en niet vanzelf naar buiten kwam. Bij de eerste montage is me dat niet opgevallen en heb ik e.e.a. teruggebouwd. Het hierbij beschadigde onderdeel is direct gratis vervangen, waarvoor hulde. Zoals gezegd, de 2de montage poging lukte prima en bij mij werkt de 'Touch to open' direct prima, net als bij mijn (uithuis wonende) zoon. Mijn vrouw had er echter last mee, met name, de 'touch to open' en 'touch to close' werkte vaker niet dan wel. Met behulp van de support is dit snel opgelost. De oorzaak was waarschijnlijk het wat vroegtijdig installeren van de Loqed app. Omdat het icoontje altijd zichtbaar was, werd dit met de instellingen uit gezet. Dit bleek niet slim, om de achtergrond functies (met name Touch to open) actief te houden dient het icoontje zichtbaar te zijn. Intussen de poetshulp ook geholpen met de instellingen. Nu dit is opgelost werkt het slot naar volle tevredenheid. Alles bij elkaar nu een paar weken in gebruik. Intussen wat aan het stoeien met de integratie met mijn Domotica systeem, Op zich werkt dit prima, ik heb echter (met name voor mezelf) hier nog wat security issues mee, het slot mag dan goed getest zijn kwa security, over mijn Domotica systeem (Domoticz op een pi) heb ik wat meer twijfels.

Het is heel fijn als je met je handen vol, of na een werkdag thuiskomt, eventjes tegen het display drukt en de deur gaat automatisch open, geen gedoe met een sleutel pakken of zo. Het is alleen, normaal stond ik aan de sleutel te draaien om de 3-puntssluiting open te draaien en nu te wachten, wachten is irritant 😅

Ook 's avonds gaat het slot automatisch in de vergrendelstand, aangezien het wel wat geluid maakt horen we dat vaak wel.

O ja, een SKG*** certificaat als je pincode niet insteld. Meer dan de rest van mijn deurbeslag zag ik.

Wat mij betreft echt een aanwinst.

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?