LOQED Touch Smart Lock

LOQED Touch Smart Lock Review

NoFearWizz 31 maart 2021, 3.266 views Product gekocht

LOQED Touch Smart Lock

Loqed heeft met haar Smart Lock een veilig slot dat sleutels echt overbodig maakt. Geen sleutel meer aan de binnenkant van de deur, zoals bij andere slimme sloten. Dit slot is het eerste, échte sleutelloze slimme slot met een SKG***-certificering.

Pluspunten

• SKG***-certificatie op het slot.
  • True keyless slot; sleutelcilinder wordt vervangen met een speciale halve cilinder.
  • Met acht AA-baterijen een lange batterijduur van +/- negen maanden bij gemiddeld gebruik.
  • Tijdschema's opstellen voor verschillende gebruikers, zoals een schoonmaakster die alleen op maandag toegang tot de woning heeft.
  • 'Touw-uit-de-brievenbus'-modus, waarmee de deur dicht gaat, maar met een aanraking op het scherm door iedereen geopend kan worden.
  • Installatie over bestaand deurbeslag (buiten).
  • Backupbatterij-optie; een 9volt-batterij aansluiten op het frontje voor en je kan het slot op nood stroom bedienen.
  • Actieve development van het slot, waarmee het probleem van de deur die niet meteen open ging, opgelost is middels een software-update.

Minpunten

• SKG***-certificatie alleen als pincode-optie uitgeschakeld is.
  • Er zijn nog enkele kleine dingen die gebruiksvriendelijker mogen worden.
  • Vrij nieuw product, dus nog niet alle integraties mogelijk.
  • Geen sleutelbackup mogelijk.
  • Deur gaat niet altijd meteen open; soms moet je deze een 2e keer open drukken voordat de deur volledig opent. (Update: opgelost met software-update.)

Kwaliteit Score: 5

- Software
- In de praktijk
- Conclusie

Extra:
Een klein sprongetje naar de reacties

Links
LOQED product website

Sinds de komst van slimme sloten ben ik geïntrigeerd in deze categorie aan producten en hoe het mijn leven makkelijker kan maken. Het vergeten van de sleutel is verleden tijd, want tegenwoordig heb je altijd je telefoon bij je. Laat je telefoon dan de sleutel zijn tot vele slimme sloten die er op de markt te vinden zijn.

Ik ben zelf begonnen met een Nuki 2.0-slot. Het nadeel hiervan is dat er altijd een sleutel aan de binnenkant van de cilinder moet zitten, wil je het slot op slimme wijze kunnen bedienen. Althans, dat was mijn verwachting, totdat ik in januari van dit jaar (2020) een artikel voorbij zag komen omtrent een Nederlandse startup die een nieuwe soort aan slim slot op de markt ging brengen.

Het grootste selling point mocht dan zijn: "a true keyless smart lock". Geen sleutel meer aan de buitenkant, maar een touchscherm waarmee je het slot kan bedienen. Zodoende het onderwerp van vandaag: het LOQED Touch Smart Lock.

De bestelling en levering
Ik heb het slot vrijwel meteen besteld, met een bevestiging dat deze eind mei geleverd zou worden. Eind april kwam echter een e-mail binnen dat door kwaliteitsproblemen bij de productie (de behuizing kwam er niet mooi uit) de lancering werd vertraagd naar begin juli. Kortom, wederom met spanning wachten op juli. Vervolgens kwam eind juni wéér een e-mail langs dat er problemen waren met de levering van elektrische componenten; dit mede door corona en het stil liggen van fabrieken. Zodoende werd alles verschoven naar augustus.

Nou voel je het al aankomen natuurlijk: eind juli kwam een derde e-mail voorbij dat er door de sluiting van fabrieken opnieuw een vertraging werd opgelopen. De belofte? Een levering in september. Eind september kwam dan dé e-mail langs dat de producten op weg zouden gaan naar Nederland en dat uitlevering daarna snel zou starten.

Eindelijk!
Eind oktober kwam dan eindelijk het verlossende woord: op volgorde van bestelling zouden de sloten uitgeleverd gaan worden. Dat heeft bij mij dan uiteindelijk nog geduurd tot 1 december totdat ik het slot in handen kreeg. Het heeft dus even mogen duren, maar dat neemt niet weg dat ik het nodige kan én wens te bespreken omtrent dit slimme slot. Laten we een kijkje nemen!

Het LOQED Touch Smart Lock werkt op verschillende manieren; via Bluetooth of via Wi-Fi. Het slot heeft twee Bluetooth-antennes waarmee het slot kan zien of je binnen of buiten bent. Op basis daarvan zal de "Touch to Open"-functie dus niet tonen als je al binnen bent. Daarnaast wordt de Touch Smart Lock gevoed door acht AA-batterijen (34 Wh), wat meer is dan menig slim slot dat momenteel op de markt is.

Hieronder de specificaties en vergelijking met het bekenste slot op de markt Nuki 2.0.
LOQED Touch Smart LockNuki 2.0
Openen: smartphone-appJaJa
Open: fysieke afstandsbedieningGeenJa (add-on)
Openen: op afstand via het internetJaJa (add-on)
Openen: Automatisch openenJa, met Touch bevestiging en binnen/buiten detectieJa
Openen: fysieke sleutelGeenJa, mits je een cilinder met een hotelfunctie hebt.
Openen: PIN-codeJa (geïntegreerd)Ja (add-on)
Integratie met smart producten mogelijkJaJa
ProtocolBluetoothBluetooth
Wi-FiWi-Fi
SKGSKG***N.v.t. (Houd eigen cilinder)
Deur sluit detectieJa, via geïntegreerde bewegingssensorJa, met magneet op het deurkozijn
Aantal digitale sleutels200250
MotorJaJa
Batterijduur9 / 12 maandenEnkele maanden
(8x AA = 34 Wh). Optionele lader volgt.(4x AA = 17 Wh)
Back-up wanneer de batterijen leeg zijn9v noodstroomSleutel
InstallatieVervangt binnendeurbeslagWordt op het deurbeslag geplaatst

Hieronder zie je nog een vergelijking met andere sloten voor een complete overzicht.

Je kan op de tabel klikken om een grotere variant te tonen.

Bij het uitpakken van de 1e doos krijg je meteen nóg meer doosjes, met daarin alle onderdelen die je nodig hebt. Na alle doosjes uitgepakt te hebben, controleer ik eerst of alle onderdelen aanwezig zijn. Het wordt aangeraden voordat je begint om dit te controleren. Mocht er namelijk iets missen, dan moet je het oude slot weer op zijn plek.

Er worden drie schildjes meegeleverd, zodat het op diverse deuren zal passen. Zodoende heb je er maar eentje nodig, waarnaast er twee lengtes aan schroefjes worden meegeleverd. Dit voor het vastzetten van de sleutelgatbevestiging.

Bij het pakket zitten ook meteen een schroevendraaier en een inbussleutel. De schroevendraaier is voor het afschroeven van de sleutelgatbevestiging en de inbussleutel is voor het loshalen van verschillende onderdelen tijdens de installatie, alsmede de inbusschroeven in de deurhendels.

Er wordt geen handleiding meegeleverd met het slot. Voor zover ik kon vinden, staat ook nergens aangegeven dat de handleiding online te volgen is. Nu was ik daar zelf al van op de hoogte, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommige mensen niet meteen duidelijk is. De installatiehandleiding kan je op [strong]Loqed's website[/strong] vinden.

Je begint met het verwijderen van je oude deurbeslag aan de binnenkant. Daarmee schroef je ook het veiligheidsbeslag aan de buitenkant los; let er dus op dat dit niet op de grond valt. Daarna installeer je de buiten-unit in/op het bestaande sleutelgat.

Vervolgens steek je het draadje van de buiten-unit door het sleutelgat, waarna je de speciale cilinder in de deur kan plaatsen. Onderin deze cilinder zit een geultje voor de kabel van de buiten-unit. Let op dat je de kabel hier op juiste wijze doorheen geleid.

Na het installeren van de cilinder is het tijd om de binnen-unit op de deur te plaatsen. Hierbij is het belangrijk dat de bout die in de cilinder steekt horizontaal in het midden van de binnen-unit zit. Anders kan het zijn dat de motor teveel weerstand heeft en niet goed kan draaien.

Als de binnen unit goed geplaatst is, kan de motor teruggeplaatst worden in de binnen-unit en kunnen alle kabeltjes aangesloten worden op de motor. Daarna kunnen de batterijen geplaatst worden en kan de afdekplaat over de motor geplaatst worden. De installatiehandleiding bepaalt de juiste keuze hiervoor.

Als dat allemaal gedaan is, kan de kap over de binnen-unit geplaatst worden en de deurhendel geïnstalleerd worden. Vergeet niet de zwarte ring ertussen te plaatsen, zodat er geen metaal-op-metaal contact is met gebruik van deurhendel.

Als dit alles geplaatst is, kan je de bridge in het stopcontact steken. Aanbevolen wordt dit zo dicht mogelijk bij het slot te doen (minder dan 5 meter). Dit zorgt voor de beste verbinding tussen de bridge en het slot. Deze bridge is nodig voor de online connectiviteit van het slot.

De software is simpel maar doeltreffend, al dan nog niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld die van Nuki 2.0. Echter is het voordeel van dit systeem dat de sleutel niet op de server van LOQED staat, maar op het slot zelf en op jouw telefoon. Er wordt gebruik gemaakt van end-to-end encryptie.

Het beginscherm van de app ziet er na het toevoegen van je slot overzichtelijk uit

Als je het slot selecteert, krijg je het slot zelf te zien met de informatie die daarbij hoort. Op dit scherm kan je het slot openen of vergrendelen/ontgrendelen, afhankelijk van of het slot al vergrendeld is of niet.

Tevens kan je alle sleutels bekijken die je hebt aangemaakt voor andere personen.

Hier kan je andere sleutels aanmaken, verwijderen of bekijken. Sleutels kan je verdelen via WhatsApp, waardoor dat ook veilig overgezet wordt naar de volgende persoon. Dit zou ik niet aanraden via e-mail te doen, omdat e-mail geen end-to-end encryptie heeft.

Daarnaast kan je de informatie van jouw slot bekijken, welke instellingen deze heeft of alle signalen goed zijn. Overigens kan je het slot kalibreren, mocht het niet helemaal lekker open of dicht gaan. Uiteraard kan je de software van het slot en de bridge bijwerken.

Je kan per aangemaakte sleutel aangeven wat iemand wel en niet mag doen. Als voorbeeld kan je openen op afstand blokkeren, zodat andere mensen niet per ongeluk de deur kunnen openen als ze niet in de buurt zijn.

Daarnaast kan je via "Mijn Sleutelinstellingen" aanpassen hoe jouw sleutel/app zich moet gedragen. Zo kan je het gebruik van een pincode toestaan of niet, aangegeven of bij aankomst de touchscreenknop gebruikt mag worden om de deur te openen en instellen of de deur al geopend moet zijn bij aankomst.

Mogelijkheden

Op afstand openenLaat gasten of dienstverleners binnen waar je ook bent. Het is niet meer nodig om een reservesleutel aan de schoonmaker te geven.
Open huis modusMet de open huis modus kan iedereen zonder telefoon of toegangscode naar binnen. Ideaal voor kinderen en feestjes.
Gebruikers beherenEenvoudig sleutels toevoegen en verwijderen
ToegangstijdenGeef toegang aan de schoonmaker of de hondenuitlater op vooraf bepaalde tijden.
Automatisch afsluitenSluit de deur met slechts één aanraking, laat het slot automatisch vergrendelen als je weggaat of stel een vooraf bepaald tijdstip in om het slot automatisch te laten sluiten.
Notificaties & logboekWeet wanneer de hulp of je kinderen binnenkomen en houd overzicht wie, wanneer de voordeur heeft geopend in het logboek

Integraties

ProductOndersteund?Opmerkingen
Amazon AlexaJaVia IFTTT, een directe integratie volgt.
Apple HomekitNeeIntegratie volgt, datum onbekend.
FibaroJaVia IFTTT, een directe integratie volgt.
Google Home / Google AssistantJaVia IFTTT, een directe integratie volgt.
Home AssistantJaUsing webhooks.
HomeyJaGebruik de LOQED-app voor Homey
IFTTTJaVia webhooks, een directe integratie volgt.
LoxoneJaVia webhooks.
openHABJaVia webhooks.
xxterJaVia webhooks.

Na de installatie van het slot, de bridge en de app komt de praktijkervaring met het slot om de hoek kijken. Ik moet zeggen dat ik eerst best wel bang was of alles goed zou werken, omdat er geen sleutel-backup is voor dit slot. Dicht is dicht en als de app niet goed geïnstalleerd is, kan je niks meer.

Het is dus verstandig om het systeem te testen terwijl er iemand binnen is (zonder sleutel/telefoon), zodat je kan testen alsof er niemand is. Alternatief is een achterdeur waar je altijd nog doorheen kan. Nou heb ik geen achterdeur, dus heb ik mijn keukenraam maar opengezet, zodat ik altijd daardoor naar binnen kon.

Klein onhandig probleempje (update)
Ik liep zelf wel tegen een probleem aan, dat bij het openen van het slot de deur af en toe niet opent. Oh, én dat de motor het dagslot niet helemaal opendraait tot zijn maximale positie. Hierdoor gaat de deur uiteindelijk niet open. Ik moet nu tweemaal op de openknop drukken, waarna het slot pas tot de uiterste positie gaat en de deur wel geopend kan worden.

Het systeem zou deze nieuwe positie moeten onthouden, maar blijkbaar gebeurt dat nog niet helemaal goed. Dit probleem heb ik middel een e-mail gedeeld aan LOQED, zodat ze dit in een toekomstige software-update kunnen verhelpen.

Update: (17 december 2020)
Inmiddels heeft LOQED de software een update gegeven die het probleem voor mij verholpen heeft, er wordt actief met de klanten met problemen gewerkt om het probleem te verhelpen. Ze draaien het slot niet helemaal open om batterij te besparen. Ze hebben de software zo aangepast dat het slot net genoeg open gaat bij deuren waarbij het slot strakker op de deurpost staat.

Integraties
Hier heb ik nog niet veel mee kunnen doen, maar zodra ik daar meer ervaringen mee heb, zal ik de review updaten.

Met het Touch Smart Lock heeft LOQED een serieuze concurrent voor de huidige markt aan slimme sloten. Juist het feit dat er geen sleutel en sleutelcilinder meer nodig zijn, maakt het zeer interessant. De software is simpel, doch doeltreffend en aan de integraties wordt hard gewerkt. Het de ingebouwde bewegingssensor is het ook niet nodig om, zoals bijvoorbeeld bij Nuki 2.0, een tag te plaatsen op de deurpost. Dit vergroot de herplaatsbaarheid.

Het slot is in aanschaf wel duurder dan bijvoorbeeld de Nuki 2.0. De normale prijs voor het LOQED Touch Smart Lock is € 399,- en de Nuki 2.0 begint vanaf € 269,- inclusief bridge. Kortom, een punt om rekening mee te houden, maar je krijg er wel een SKG***-certificatie voor terug.

Ook zit het slot goed vast in de deur, wat bij andere slimme sloten soms met plaktape of iets dergelijks wordt opgelost. Dit systeem zit écht vast aan de deur en aan de veiligheidsbeslag aan de buitenkant, waardoor dit een extra stevige montage is.

Ik heb het slot nu op de deur zitten en zal dus mogelijk nog meer ervaringen op doen, zodra deze ervaringen bekend zijn zal ik de review updaten.

Heb jij ook een LOQED Touch Smart Lock?

Ik zou dit toch niet aandurven. Als je om wat voor reden dan ook geen toegang meer hebt of de motor het begeeft, moet dan de hele deur eruit?
Aangezien ik ook een 3 puntsluiting dus de deur kan er niet eens uit. Dan zal het een raampje intikken worden en dan vanaf de binnenkant via de draaiknop open doen.

Batterijen worden op tijd aangegeven als ze bijna leeg zijn. En met een 9volt batterij aan de voorkant kan je het slot van stroom voorzien als dat nodig mocht zijn als de batterijen toch leeg zijn.

Daarnaast hebben ze een oplaadbare kit gelanceerd, waarmee je het slot 'elke' x tijd kan opladen via een 3meter oplaad kabel. Dan hoeven de batterijen helemaal niet meer vervangen te worden.

Ik heb nog geen problemen met de motor e.d. gehad.
Zeer goede review maar iets dat ik nimmer of nooit zou kopen, net zoals alle domotica. Alle technologische vorderingen maken de mensen luier en vadsiger. Men moet meer bewegen terwijl de technologie juist voor het omgekeerde zorgt.
Ik snap niet dat Domotica iemand luier maakt. Alle technologische verbeteringen maken mensen niet per definitie luier.

Maar als jij dat vind prima, ik denk dat er genoeg mensen zijn die kunnen beamen dat wat jij zegt onzin is.
Je hebt geen idee lijkt wel.
Mooie review!
Moet de gebruiker met wie je een sleutel deelt, ook de bijbehorende app installeren?
Dank je wel!

Momenteel nog wel, maar er komt een web versie.
Mooie review met veel informatie.
Ik ben erg benieuwd naar meer updates en andere user- cases om de review nog beter te maken.
Dank je wel! Zodra er meer updates komen zal ik dat zeker toevoegen aan de review.
@NoFearWizz kun je de breedte van de buitenunit meten? Ik heb een bijzondere situatie en hoop dat e.e.a. past. Alvast bedankt.
Hoi Marcel, de buiten unit is 3.3cm breed en 5cm hoog, met afgeronde hoeken natuurlijk
Top bedankt! Gaat wel passen denk ik, nu nog een alternatieve toegang tot de woning creëeren, wil wel graag een backup hebben😉
Watje 😜, maar heb ik ook, vooral voor mijn vrouw. Slot werkt nu dik 3 weken, nooit gehaperd als alles goed geconfigureerd is en met de app krijg je hem altijd open. Tis net dat je soms ff een seconde moet wachten op de 'Touch to open'.
Ze werken hard aan de software updates, waardoor dat ook steeds sneller gaat.
Ja, klopt. Ik hoop dat ze nog een oplossing kunnen bedenken voor mijn probleempje met het automatisch ontgrendelen. Als de deur automatisch vergrendeld is en ik zit op de bank, dan zit ik min of meer in het verlengde van de deur, even ver van de buiten als de binnenkant van het slot verwijderd, met een even dikke muur ertussen. Wat dit betreft ben ik bang dat daar geen oplossing voor gaat komen, maar ik laat me graag verrassen.
Beste is de app helemaal te sluiten, zodra je de app opent word de deur van het slot gehaald. Ze zijn er wel mee bezig, wat mij verteld is.
Owkee, dat zou kunnen. Eens de update afwachten. Nieuw slot, (te) veel spelen.
Ik snap dat je een backup wilt hebben.
Toch zou ik voor een opbouw smartslot kiezen, want mijn huidige 3-puntsslot blijft dan SKG*** en een sleutel erin stoppen als de batterij leeg is of de motor defect is lijkt toch fijner. Mijn systeem werkt met EQ3 Homematic en die hebben ook net een nieuwe Smart IP lock aangekondigd. Volgens mij het beste te vergelijken met een Danalock V3.

Hier bedoel ik natuurlijk niet een sleutel aan de binnenzijde. Maar een draaiknop zoals deze en de meeste smartlocks hebben is ongeveer net zo veilig als je sleutel wel aan de binnenkant laten zitten. Tenminste als je een raampje in je deur hebt, die ingeslagen kan worden.

[Reactie gewijzigd door millenarian op 8 april 2021 00:40]

Een sleutel aan de binnenkant van de deur is per definitie niet 'veilig'. Ik werd door de sleutelmaker die mijn 3-puntsslot kwam inbouwen voor gek uitgemaakt om aan de binnenkant een sleutel te laten zitten (voor de Nuki die ik hiervoor had)

Bij batterij leeg is er een backup mogelijkheid via een 9volt batterij. Motor stuk is het enige wat fout zou kunnen gaan.

En met de oplaad kit die je bijvoorbeeld 1x per maand er een nachtje op zet zal je niet zo snel met een lege batterij zitten.
Loqed slot blijft toch SKG***?

Tenzij je een code insteld, maar waarom zou je dat doen??

Alles 1 systeem is natuurlijk ook wel wat voor te zeggen.
Ja SKG*** blijft je hebt ook geen sleutel aan de binnenkant. en de draai knop is niet makkelijk te draaien via een brievenbus.

Zodra je een raam hebt naast je deur waardoor je het slot kan zien intikken / bedienen zal de SKG*** ook vervallen maar dat is met elk slot waar aan de binnen kant een draai knop of sleutel zit.
Wat ik een beetje vind tegenvallen is dat je aan de buitenkant je eigen deurbeslag moet kopen/gebruiken terwijl aan de binnenkant alles vervangen moet worden. Zo kun je het dus nooit voor elkaar krijgen dat het beslag matcht en er hetzelfde uit ziet. In mijn optiek een half afgeleverd product.
Ik vind op zich dat het best goed matched bij mij. Maar stuur ze een voorstel, ze staan erg open vior suggestisch
Het voordeel daarvan is dan weer dat in sommige buurten/appartementen er een verplichte uitstraling is aan de voordeur. Die mensen kunnen dit slot ook gebruiken.

En het feit dat ik zelf kan beslissen hoe het beslag er aan de buiten kant uit ziet, bijvoorbeeld brons of chrome of wat dan ook. Dat kan niet als de buitenkant ook meegeleverd wordt.

Daarnaast is dit slot ook te gebruiken in situaties waarbij je geen grote ruimte hebt aan de buitenkant doordat er maar een klein rond sleutelgat is en plek voor groter is er niet.

Dus een half afgeleverd product vind ik zeker te kort door de bocht.
Een optie zou zijn om optioneel een buiten unit te verkopen. Dat zou wel mooi zijn.
Ik heb deze gehad en na 2 weken alweer teruggestuurd.
Problemen met dit slot zijn:

Geen SKG*** als je een brievenbus in de deur hebt of een raam naast de deur. Zoals je zelf al aangeeft: je tikt een raampje in en draait aan de knop en je deur is open. En iedereen kan aan de buitenkant zien dat je dit slot hebt! Met eenvoudige tools kun je er door een brievenbus zo bij! In het SKG keuringsrapport staat dit trouwens ook als risico!

Bij het delen van de sleutel moet de andere persoon de App installeren met dus alle nadelen van die app.

Voor het openen van de deur moet je toch nog vaak je telefoon pakken.
Vaak ben je niet herkend. Sta je eerst voor de deur te wachten, je moet dan alsnog je telefoon ergens vandaan vissen, ontgrendelen, de app starten, allerlei schermen door voordat je op de goede plek bent en dan pas kun je het slot ontgrendelen. Terwijl je vaak je sleutels al in je hand had omdat je uit de auto kwam.

Ook de geofencing voor de 'veiligheid' werkt K*T. Even de container aan de weg zetten? Vergeet maar dat je je huis in komt zonder telefoon. Kun je met je vieze handen je telefoon pakken.
In de tuin werken en in- en uit lopen? No way.
Kinderen wegbrengen naar school 395 meter verderop? Telefoon nodig om weer binnen te komen.
Je moet nl minimaal 10 minuten meer dan 400 meter van je huis zijn geweest voor de autounlock weer werkt!

Ook de binnen en buiten detectie werkt slecht. Iemand belt aan terwijl je binnen bent. Je wil open doen maar app denkt dat je buiten bent waardoor je nog meer handelingen moet doen om het slot open te doen.

Mijn conclusie is dat dit slot de minst erge oplossing is die er op dit moment op de markt is. Als het gaat werken zoals beloofd en ze die geofencing beter maken zou ik hem zo weer kopen. Maar voor nu levert het meer problemen op dat het oplost.
Ik wil toch even reageren, met name omdat ik het heel anders ervaar. De meeste dingen die je noemt staan trouwens gewoon op hun site.
Ik heb deze gehad en na 2 weken alweer teruggestuurd.
Problemen met dit slot zijn:

In het rapport staat inderdaad dat het raam niet doorzichtig moet zijn, dit wordt op de site ook verteld. Eventueel beplakken met speciale folie. Als het slot vergrendeld is openen via de brievenbus...kan vast, maar lijkt me knap. Als het slot niet vergrendeld is, kan dat uiteraard, maar dat geldt zo'n beetje voor elk voordeurslot. Een een ruitje intikken...kan natuurlijk, maar als de buren een gewone cilinder hebben is dat een heel stuk makkelijker zonder ruitschade te openen in de meeste gevallen.
Dit lijkt mij geen probleem en daarbij hoeft dat niet (meer)
Voor het openen van de deur moet je toch nog vaak je telefoon pakken.
Ook dit herken ik niet. Zojuist liep ik naar buiten en vergrendelde de deur. Meteen komt de postbode aanlopen. Even de telefoon pakken, app openen en 5 a 10 seconden wachten en touch to open verschijnt.
In de tuin werken en in- en uit lopen? No way.
Hier was ik ook even bang voor, aangezien onze supermarkt op een kleine 300 meter in vogelvlucht ligt, echter geen last van. Daarnaast staat ook al langer op de site dat er gewerkt wordt aan een oplossing hiervoor. Wel zorgen dat de instellingen voor locatie en appgebruik correct staan ingesteld!!
Ik begrijp niet goed waar je je telefoon voor nodig hebt om aan de binnenkant het slot open te maken. Nu gebruik ik dat soms ook, en de enige vraag die ik soms krijg is of ik de deur wil openen terwijl ik niet thuis ben (omdat de app nog geen bluetooth verbinding ,met het slot heeft).
Ik ben het dus niet helemaal met je eens ;-)
Daarnaast, het slot is redelijk nieuw, en als early adapter heb je soms te maken met kinderziektes. Maar onder andere met de hulp van de support afdeling heb ik alle probleempjes snel opgelost.
Openen via de brievenbus is echt een makkie. Zoek maar eens op 'letterbox gripstick'. Probleem in tegenstelling tot andere oplossingen is dat je bij dit slot aan de buitenkant al kan zien dat er binnen een dikke draaiknop zit waarmee je de deur open kan maken. En hoe meer er verkocht worden, hoe eerder iemand het gaat misbruiken.
Voor mij was dat echter niet de reden om afscheid te nemen van dit slot.

Het grootste probleem is het slecht werken van de touch to open. Met een echte sleutel ben je 10 keer sneller binnen dan via de telefoon en de app.

Als ze dit ooit gaan aanpassen dan koop ik hem zo weer. Dan moeten ze wel de optie hebben dat ik in- en uit kan lopen. Zo vaak als ik wil.
Op zich een goed punt, maar ik vind maar bar weinig via google. Als je die knop wil draaien door een brievenbus met een tool, dan moet je als inbreker wel zeker weten dat er wat te halen is, want je bent wel even aan het draaien (tenminste hier bij mij, ik denk dat de knop al snel 3 keer rond moet). Een klopsleutel of kerntrekken is wel wat makkelijker (bij een gewone cilinder). Hier geen brievenbus in de deur trouwens.

Dat je problemen hebt met de Touch to open vind ik wel vreemder, voor als je verder weg bent geweest...Als ik de app open, 2 keer klikken en de deur gaat open. 3 keer als ik buiten bereik van het slot ben. Via een webhook zou je dat evt met 1 druk op de knop voor elkaar moeten kunnen krijgen.

Eind april verwacht ik de update dat de snel achter elkaar openen mogelijk maakt. Maar plantechnisch loopt het soms wat uit merk ik.

Daarnaast, als ik die problemen met de touch to open zo zou ervaren had ik het slot ook teruggestuurd, dat dan weer wel.