1 review

HP Chromebook x360 14a-ca0102nd

€ 349,-
Specificaties 14" • 1920x1080 • 64GB • Intel Celeron - Bekijk alle specificaties

HP Chromebook x360 14a-ca0102nd Review

huijgenkarel 31 maart 2021, laatste update op 31 maart 2021, 734 views Product gekregen

HP Chromebook x360 14a-ca0102nd

Prima Chromebook voor de basistaken. Kan echter traag worden als je Google Meet en Linux-programma's tegelijk draait. Microsoft Teams werkt matig. Ook werken met een Synology NAS is nog een probleem.

Pluspunten

• Goed in basistaken
  • Uiterlijk
  • Goedkoop voor een laptop (zoals alle Chromebooks)

Minpunten

• Bouwkwaliteit
  • Linux-apps blijven soms hangen bij het opstarten
  • Slaapstand lijkt afsluiten te zijn

Dit is mijn eerste Chromebook en ik ben nog een beetje aan het zoeken naar de perfecte manier om documenten op mijn Synology NAS te bewerken in het .docx format, omdat ik naast deze Chromebook ook een Windows-PC gebruik. Nadeel van ChromeOS is dat je .docx bestanden in een SMB-share alleen kunt openen met Google Docs, waardoor er soms comptabiliteitsproblemen ontstaan.

Als ik de klep van de Chromebook sluit lijkt de Chromebook soms af te sluiten. Als ik hem weer open is het scherm eerst even zwart en na enkele seconden verschijnt het Chrome-logo in beeld. Na het opstarten is de Chromebook altijd even heel traag, wat heel onhandig is als je snel in een Meet moet verschijnen, ook omdat Google Meet heel zwaar schijnt te zijn voor de Chromebook.

Heb jij ook een HP Chromebook x360 14a-ca0102nd?

Heb je een Microsoft (bv Hotmail) account? Probeer eens
Ja, dat heb ik, maar met Office Online kun je geen verbinding maken met je NAS, toch?
Dat weet ik niet. Kan wel met lokale documenten op een PC...
Ja, maar je hebt geen officiele Office voor Chromebooks.
Precies, maar misschien werkt de online versie wel. Die werkt in Edge en Chrome, en heeft geen lokaal geïnstalleerde software nodig.
Maar dan zou ik de documenten moeten downloaden van de NAS en uploaden naar OneDrive, toch?
Geen idee of dat moet. Maar er is een app beschikbaar voor je Synology, Cloud Sync, en daarmee kun je kiezen wat je wil synchroniseren met bv MS OneDrive of Google Drive. Daarmee moet het zeker lukken.
Dan kan ik dus maar 5GB opslaan, door het limiet van OneDrive.