Dell Studio XPS 16 Review

Martino2 15 augustus 2010, 790 views

Dell Studio XPS 16

Pluspunten

• Snel in converteren ed.
  • Verlicht toetsenbord
  • Mooi ontwerp met leer
  • Geen kunststof randen om het scherm

Minpunten

• Wordt erg warm
  • Het is een magneet voor vingerafdrukken

Super computer, ik ben er direct aan gewend geraakt waardoor elke andere computer traag lijkt.

Gebruik voor:
video bewerken en converteren, e-mail, muziekbibliotheek bijhouden, branden van dvd's, internet, documenten

Dit zijn oa de specificaties van de Studio XPS 16 die ik gekocht heb:
IntelŪ Core™ 2 Duo P8700 (2.53GHz,3MB L2 Cache, 1066MHz)
6.144 MB 1.067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
500GB (7,200rpm) Free Fall Sensor Hard Drive
12MB ATIŪ Radeon™ HD 3670 graphics card
Backcover in zwart leder: 15.6-inch witte led Full HD-beeldscherm (rand tot rand, 1080p, met TrueLife)
Windows 7 Home Premium

Ik had nog nooit HD gezien, maar ben er nu toch echt van overtuigd hoeveel er verloren gaat bij een gewoon filmpje. Het is echt super om te zien. De Studio is heel snel; het converteren van een niet-HD-filmpje voor mijn iPod duurt ca. 10 minuten. Hij heeft een verlicht toetsenbord: handig voor 's avonds. De verlichting kan je overigens ook uitzetten. Accu gaat bijna 2 uur mee, wanneer de 'Extended Battery Life' tool van Dell is geactiveerd. Ook het geluid is niet slecht, maar het blijft laptopkwaliteit. Scherm is helemaal glad, niet zoals bij veel laptops met een kunstof rand.

De onderkant wordt nogal heet, omdat de ventilator aan de achterkant tegen het scherm aan blaast. Oftewel, hij kan zijn lucht niet zo goed kwijt. Onder andere heb ik daarvoor een laptopstandaard gekocht, welke je ook op schoot kan nemen. Ook is alles nogal besmettelijk, omdat het zo glimt."

Heb jij ook een Dell Studio XPS 16?

Een HD filmpje converteren voor een iPod? Zonde van de processortijd, kan je ook met een SD filmpje doen, verschil zal niet merkbaar zijn op de iPod.

OT:
Staan bij jou de scharnieren scheef? Bij mijn 13" Studio XPS staan de klepjes waar de ronde lampjes in zitten aan de zijkant van de laptop scheef. Zo vanuit de doos.

[Reactie gewijzigd door blurryilluzion op 15 augustus 2010 18:08]