1 review

PanzerGlass 6778 (8.3)

€ 21,23
Specificaties Screenprotector (Nokia-compatible) - Bekijk alle specificaties

PanzerGlass 6778 (8.3) Review

Mr. B. 29 maart 2021, laatste update op 29 maart 2021, 206 views Product gekocht

PanzerGlass 6778 (8.3)

Doet z'n werk, maar heeft 1 belangrijk nadeel dat de prijs niet rechtvaardigt.

Pluspunten

• Degelijk
  • Zit een hoesje niet in de weg

Minpunten

• Te klein
  • Stofvrij plakken is een crime

Vorige week met een mooie aanbieding de Nokia 8.3 aangeschaft, dus dan denk je: zo'n groot scherm wil je ook fatsoenlijk beschermen. Na enig zoeken heb ik voor een glazen screen protector gekozen i.p.v. een folie. Het is duurder maar dan heb je ook wat... Althans, dat zou je verwachten. Voor 3 tientjes vind ik dit product toch wat tegenvallen.

Allereerst was het een crime om 'm stofvrij te plaatsen (is ook niet perfect gelukt). Maar ik geef meteen toe: dat ligt waarschijnlijk aan mezelf. Ik had nog nooit eerder zelf een screen protector geplaatst.
Een tweetal tips:
  • Als je bij de eerste plaatsing luchtbellen onder het glas hebt, haal 'm dan niet volledig los. Dat is vragen om stofdeeltjes aan de plakzijde... Dat was dus mijn fout. Til alleen de rand heel lichtjes op (de "spitse" kant van een Lego brick separator is daar prima geschikt voor ;)) en wrijf de luchtbellen voorzichtig weg.
  • Als je stof moet verwijderen van de plakzijde van de screen protector, leg 'm dan ondersteboven neer op tafel en verwijder het stof door tape op de plakzijde te plakken en weer los te halen. De bijgeleverde "dust remover" werkt voor geen meter. Volgens hun eigen filmpjes zou dat een soort sticker moeten zijn, maar dat is het niet. Het is gewoon een kartonnen kaartje (of ik heb een maandagochtendmodelletje gekregen...).
Maar mijn voornaamste kritiekpunt betreft iets waar ik niet zelf schuld aan ben: hij is te klein. De zwarte randen van deze screen protector vallen over de buitenste pixels van je scherm heen. Meestal valt dat niet op... Tot het moment dat je een app gebruikt die op die plek informatie laat zien (zoals de standaard aanwezige camera app in cinema mode; zie foto). Dan is het gewoon gruwelijk irritant. En nee, hij zit niet verschoven... De zwarte rand maakt 'm gewoon echt te klein. Als je schuin onder die rand doorkijkt kun je de informatie wel zien, maar dat is niet werkbaar. Je moet gewoon alles kunnen zien als je loodrecht op je scherm kijkt. Dat vind ik een serieuze tekortkoming gezien de prijs waarvoor dit product wordt verkocht (eerlijk gezegd zou dat een serieuze tekortkoming zijn bij elke prijs). Vandaar een "slecht" bij ergonomie en als eindoordeel.

Verder ziet het er wel heel strak uit en voelt het degelijk aan. Ik heb 'm pas een paar dagen, dus over krasbestendigheid e.d. kan ik nog niet oordelen.
Gevoeligheid van het touchscreen lijkt goed in orde met deze screen protector.
Hij is ook prima te gebruiken in combinatie met een hoesje.

Heb jij ook een PanzerGlass 6778 (8.3)?