Corsair Hydro Series H70 Review
Dit is een eerste indruk, geen echte review: al met al ben ik tevreden: stil, neemt minder ruimte boven het moederbord in dan mijn Mugen 2 en aardig flexibel qua mogelijkheden. Installatie gaat best onhandig, maar wil wel. Uit de persmap van Corsair, een eigen foto volgt nog. Plaatsing Je kan kiezen of je de lucht de kast in of uit blaast. De radiator zit bij mij bovenin de kast en de opstijgende warme lucht trek ik door de radiator naar buiten. Niet optimaal voor het koelen van de processor, maar in de praktijk is het mijn videokaart (4870x2) de grootste heethoofd. Mijn...
Pluspunten
Stil en prettig veel ruimte boven het moederbord.
Minpunten
De installatie is behoorlijk wat gedoe.
Eindoordeel
Uit de persmap van Corsair, een eigen foto volgt nog.
Plaatsing
Je kan kiezen of je de lucht de kast in of uit blaast. De radiator zit bij mij bovenin de kast en de opstijgende warme lucht trek ik door de radiator naar buiten. Niet optimaal voor het koelen van de processor, maar in de praktijk is het mijn videokaart (4870x2) de grootste heethoofd. Mijn kast is dermate klein dat ik er op dit moment maar een enkele ventilator op heb zitten, aan de buitenkant van de kast. De tweede ventilator zou tegen de geheugenbank botsen. Dit ligt meer aan mijn kast dan aan dit koelblok. Deze moest èn ATX ondersteunen èn een gewone voeding gebruiken èn genoeg 5.25" bays hebben èn een grote ventilator aan de voorkant hebben èn toch nog klein zijn.
Installatie
De laag koelpasta leek (zoals eigenlijk altijd) veel te dik. Deze verwijderd en vervangen door een beetje Arctic Silver. Dit was misschien niet het beste idee, zie reactie onder. Doordat er (weer zoals eigenlijk altijd) een nieuwe backplate achter het moederbord moet is installatie in een bestaand systeem best wat gedoe. Het moederbord moet daarvoor los. Ook is het systeem van draaien bij het vastzetten erg onhandig. Laat de schroeven zo los mogelijk als je het zelf moet doen. Ik kon er goed bij, maar ben toch best even bezig geweest.
Geluidsvolume
De ventilatoren zijn goed qua snelheid te regelen. Ze zijn stil genoeg als ze traag draaien en kunnen harder dan ik prettig vind. Wat natuurlijk wel goed is. Ik heb op dit moment nog een bijgeluidje alsof er een draadje tegen aan tikt. Ik ga de fans nog verwisselen om te zien of dat helpt. De pomp is ook regelbaar, en heb ik van 1400 naar 1200 toeren naar beneden gehaald, hij was anders net hoorbaar.
Benchmarks en foto's:
Hardwareheaven
Hexus
<<edit>>
15-08-2010 20:33 Tekst wat uitgebreid en foto's toegevoegd
16-08-2010 09:27 Paragraaf over het geluid wat aangepast, tekst over koelpasta aangepast
Heb jij ook een Corsair Hydro Series H70?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (8)
Benchmarks en foto's:
Hardwareheaven
Hexus
<<edit 15-8-2010 20:33>>
Tekst wat uitgebreid, links en voorbeeldplaatjes toegevoegd.
[Reactie gewijzigd door Milmoor op 25 juli 2024 05:02]
Dus ik vind het jammer om te lezen dat je het niet eens een kans hebt gegeven..
mijn cpu is idle rond de 28C.
Ik heb wel de koelpasta ook vervangen met Arctic MX-3 Pasta...
getest op:
Asrock X58 Xtreme 3
Intel I7 930 cpu
Het was stil in huis (lees: de computer van mijn vriendin stond uit), nu blijken er toch wat meer bijgeluidjes te zijn dan in eerste instantie leek. Dit is nog werk in uitvoering.
[Reactie gewijzigd door Milmoor op 25 juli 2024 05:02]
Ik heb artic silver 5 erop gedaan en merk ook ong 10 graden verschil load (als het niet meer is)
Wanneer de pomp dusdanig lawaai maakt op het normale constante toerental dan zou ik de H70 retour sturen en is er iets defect aan, althans bij mijn H70 hoor ik de pomp echt niet en is ie muisstil.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn