Tweakers zegt: 5,5

Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs)

Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs) Review

silsil 27 maart 2021, laatste update op 28 maart 2021, 371 views Product gekocht

Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs)

Liefde haat verhouding met deze koptelefoon. Geluid is goed, fijne over-ear die niet te hard drukt. Elke werkdag veel plezier van gehad. Ik heb er 2 van versleten in iets meer dan 3 jaar, want slechte bouwkwaliteit. Voor mij dus nooit meer een Apple Beats koptelefoon. Details: zie uitgebreide review.

Pluspunten

• Noise cancelling
  • Zowel wireless als jackplug mogelijk
  • Beschermende case
  • Makkelijk switchen tussen Apple apparaten
  • Accuduur ±2 werkdagen met ruisonderdrukking aan

Minpunten

• Niet robuust gebouwd
  • Micro-USB-poort

Ik gebruik deze koptelefoon al jaren op mijn werkplek.
Elke werkdag, dag in dag uit.
Heerlijk om afgezonderd van de rest van de wereld productief mee te kunnen zijn.

Gebruiksgemak
De koptelefoon zit prettig, is over-ear, drukt niet te hard op je hoofd en switched makkelijk tussen MacBook, iPhone en Apple TV. Geweldig om zo van geluid te kunnen genieten.

Ook handig dat de koptelefoon op te klappen is en compact in een case te vervoeren is, maar dat gebruik ik zelf vrijwel niet. De koptelefoon ligt gewoon elke dag naast mn MacBook te wachten op een nieuwe fijne werkdag met audio.

Bouwkwaliteit
Maar dan nu helaas de reden waardoor ik nooit meer een Apple Beats koptelefoon zou kopen:
In de iets meer dan 3 jaar dat ik de koptelefoon heb, heb ik er twee versleten.

Ik reis er nooit mee, dat ding heeft bij mij niks abnormaals te lijden gehad.
Het ligt op mn bureau, of zit op m'n hoofd, verder niet.

De eerste is na 1 jaar vervangen onder garantie.
Reden: Kapot, net boven het scharnierpunt waar het scharnier met schroefjes in de hoofdband zit geschroefd.
Probleem: een minuscuul stukje plastic dat niet berekend is op de krachten van zorgvuldig gebruik.
Helaas kan gebeuren.

Dik 2 jaar later, precies hetzelfde probleem, ook weer na zorgvuldig gebruik.
Nu helaas buiten garantie geeft Apple support aan, reparatie door Apple kan wel, kost €231,10.
Dan verkoop je iemand dus gewoon een nieuwe met wat korting.

Voor de aanschafprijs van €350 had ik meer van dit Apple Beats product verwacht.

Werken met deze draadloze noice canceling headphone was heerlijk, ik wil niet meer zonder.
Maar voor mij nooit meer een Apple Beats koptelefoon.

Heb jij ook een Beats Studio3 Wireless (Goud, Grijs)?

Vraag & Aanbod

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.