Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Goud

€ 274,-
Specificaties 10,4" • 2000x1200 • 32GB • Android 11.0 - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Goud Review

mpdijkstra 27 maart 2021, laatste update op 27 maart 2021, 1.249 views Product gekocht

Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Goud

Niet mogelijk op apps te verplaatsen naar SD kaart. Ook kan je de SD kaart niet als intern geheugen formatteren. Van de 32 GB blijft maar 18gb over voor apps maar dat is dan ook nog incl. alle bloatware. Ja en dat is echt super weinig. Verder een geweldige tablet.

Pluspunten

• Super charge is wel mogelijk maar met andere lader.
  • Mooi scherm
  • Goed geluid
  • Batterij prima
  • Lekker licht

Minpunten

• Maar 18 gb beschikbaar voor alle apps helaas incl. bloatware
  • Niet mogelijk om apps te installeren op SD kaart.
  • Niet mogelijk om SD kaart te formatteren als intern geheugen.
  • Geleverd met standaard lader/adapter dus geen super-charger

Samsung vroeg mij om deze tablet te beoordelen. Dat heb ik gedaan en daar kreeg ik een wel heel onbegrijpelijke reactie op. Zie bijgesloten screenshot. Want er zit 32gb in mijn A7 en geen 64gb. En een app verplaatsen naar SD kaart is helemaal niet mogelijk bij een A7 (2020). En een 1 TB SD kaart heeft dan helemaal geen zin. Dus de persoon die dit anwoord heeft geschreven voor Samsung is totaal niet op de hoogte van de juiste feiten.

Je kan de SD kaart kan ook niet als intern geheugen formatteren. Het systeem heeft 10 GB nodig en 4 GB is gewoon verdwenen (zie bijgesloten screenshot). Blijft dus maar 18 GB van de 32 GB over voor apps maar dat is dan ook nog incl. alle bloatware. Ja en dat is echt super weinig. Als ik dat had geweten dan had ik toch echt een ander merk in deze prijsklasse gekocht. Wat dom van Samsung want het is verder een geweldige tablet

Ik hoop dat Samsung snel met een update komt zodat dit wel mogelijk wordt want verder is het een zeer fijne tablet. Het is ook onbegrijpelijk waarom Samsung het verplaatsen van apps ineens blokkeert.

Super-charge is wel mogelijk maar dan moet ik de lader van mijn Galaxy A50 gebruiken. Jammer dat die er niet standaard bij zit.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Goud?

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Apps kunnen niet verplaatst worden naar de SDkaart. Mijn interne geheugen is bijna vol. Op mijn 128gb SDkaart staat 5gb. Waarom reageert Samsung niet? Het is toch gewoon een softwarekwestie? Is het op te lossen door de firmware te vervangen? Help!
Schijnt idd zonder root niet te lukken Plus de app moet het ook maar net ondersteunen en wordt (als het lukt) er zeker niet sneller op. Als de app het deels ondersteund kan appdata (bv kaarten, of speldata) van de app wel naar de SD kaart verplaatst. Scheelt weer ruimte.
Samsung community forum: " No, doesn't work. The storage option won't format the card as internal storage even with that dev option enabled so apps can't be moved or installed to the card "