Tweakers zegt: 8,5

Samsung Galaxy S10 128GB Blauw

€ 356,94
Specificaties 6,1" • 3040x1440 • 128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S10 128GB Blauw Review

Michael_OsGroot 27 maart 2021, laatste update op 27 maart 2021, 209 views Product gekocht

Samsung Galaxy S10 128GB Blauw

Inmiddels bijna 2 jaar in gebruik. Verplichting samsung account is reden het toestel af te raden. Dit kwam pas aan bod lang na aanschaf.

Pluspunten

• camera
  • scherm
  • accuduur

Minpunten

• Pushmeldingen van samsung zijn niet uit te zetten

Het niet standaard mogelijk de meldingen van Samsung uit te zetten. Van alle apps kan je meldingen blokkeren, behalve die van Samsung services. Het aanmaken van een Samsung account lukt ook niet. Ik heb contact gezocht met de servicedesk van Samsung en zij geven aan dat het niet mogelijk is de meldingen te blokkeren en sturen er sterk op dat ik toch een account aan moet maken.

Als ik google naar manieren die Samsung meldingen te blokkeren dan zie ik topics met datums later dan mijn aanschafdatum waarin het blokkeren van meldingen wel mogelijk was. Dit lijkt Samsung dus doelbewust uit te hebben geschakeld, pas nadat ik het toestel heb aangeschaft.

Met de kennis van nu was dit voor mij reden het toestel niet gekocht te hebben en mijn volgende toestel zal helaas zeker geen Samsung telefoon zijn.

Ik heb mijn telefoon zo ingesteld dat groepsberichten etc. geen geluid maken, en dat het toestel alleen moet trillen/geluid moet maken als iemand mij belt of anderzijds direct aanspreekt. Ik krijg nu met verschillende tussenpozen, soms meerdere keren per dag soms een paar dagen niet, weer een herinnering met trillen en geluid dat ik een account moet aanmaken.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S10 128GB Blauw?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Kan je geen dummy login maken? Dan ben je toch hiervan af?

Verder is een 1 ster wel erg matig als je 3 plus punten plaatst en maar 1 negatief iets.
Dummy login heb ik geprobeerd aan te maken, meerdere keren, lukte niet. Misschien is 1 ster iets te streng, die pas ik aan. De strekking is nog steeds wel dat ik met de kennis van nu het toestel niet had aangeschaft. Ik vind soort meldingen ook niet passen bij het vlaggenschip en al helemaal niet dat de optie tot het blokkeren pas is uitgeschakeld nadat ik het toestel al had. Het feit het überhaupt mogelijk is om 'meldingen verbergen' voor alle apps kan, behalve voor de app die maar blijft spammen vind ik ergerlijk.

[Reactie gewijzigd door Michael_OsGroot op 27 maart 2021 14:06]

Ik heb dit toestel al langer dan 2 jaar en nog nooit een melding gehad. Exact hetzelfde. Laatste updates. S10 128gb
Recente A-serie tab van Samsung... en je krijgt aan het begin wel wat meldingen van 'Hier probeer dit... Heb je dit al gezien? De Galaxy Store heeft updates!' maar als je dat wegklikt dan heb ik daarna niets meer gezien. Ook een 'recente' (6 maanden geleden) van een Samsung S9 heb ik de 'samsung bloat' niet zo veel gezien.

Ik denk niet dat de S10-tab serie een hele andere 'Samsung One'-experience heeft dan de andere Samsung tabs of de Samsung S-phones.

Je zal wel altijd wat dingen houden. Ik noem maar iets, de 'Secure Folder', een encrypted folder waar je dus dingen (hele apps + hun data) in kan stoppen die dan alleen te benaderen zijn met wachtwoord en/of fingerprint.

Maar om die fingerprint er aan te koppelen moet dat weer met 'Samsung Pass', en dus moet je een Samsungaccount hebben... waarom dat zou moeten weet ik niet. De fingerprints staan gewoon ingesteld voor het unlocken van de phone. Password-managers en banking-apps maken er vrolijk gebruik van... maar deze 'Samsung Secure Folder' wil weer per se eerst een samsung-account. Het is de app van Samsung dus ze mogen het roepen, maar zonde is het wel.

Maar als ik die app dan niet gebruik, heb ik ook nergens last van. En Ik word ook niet lastig gevallen met notificaties of zo.
Bij mij blijven die meldingen dus terugkomen. Sinds het schrijven van deze review al vier keer. En ik heb geprobeerd dit zelf op te lossen, lukt niet. Dan contact met Samsung zelf en ook hier geen oplossing. Ik heb helemaal geen zin hier tijd in te steken. Ik krijg herhaaldelijke meldingen die ik uit wil zetten en daar houdt het op. Ik betaal voor het vlaggenschip, dan vind ik dit niet passend. Wellicht dat ik pech heb. Maar dan had Samsung daar ook iets proactiever op mogen reageren. Door bijvoorbeeld mij toe te staan meldingen te verbergen, zoals bij letterlijk elke andere app kan. Extra storend is dat bij release van het toestel dit nog wel mogelijk was. Ze hebben dus tijd en moeite gestoken de ervaring van de telefoon te verslechteren.

[Reactie gewijzigd door Michael_OsGroot op 27 maart 2021 15:56]

Geen iPhone nemen dan, van hetzelfde laken een pak. En geen Pixel, want dan een Google account nodig