Asus VivoBook 15 M513IA-BQ443T

Specificaties 15,6" • 1920x1080 • 1TB • AMD Ryzen 7 - Bekijk alle specificaties

Asus VivoBook 15 M513IA-BQ443T Review

dv_jaap 26 maart 2021, 666 views Product gekocht

Asus VivoBook 15 M513IA-BQ443T

Prima laptop voor goede prijs, zie uitgebeide review

Pluspunten

• GPU tegenover een Intel Core i5 1035G1
  • Performance
  • Toetsenbord
  • 1TB ssd
  • Trackpad

Minpunten

• Waarom zit er een deels GROENE enter toets op, wie bedenkt dat
  • Accuduur van "maar" 6 a 7 uur
  • Scherm heeft niet echt goede kleuren
  • Leeg bios

Top laptop.

Helaas geen thunderbolt 3, maar dat is niet echt realistisch in deze prijsrange. Toetsenbord typt lekker en het trackpad is ook al fijn. Het toetsenbord heeft ook verlichting en dat is makkelijk in te stellen via een functietoets. Het scherm is helaas wel minder, en heeft geen goede kleuren. Heel donker grijs wordt lichter en blauw wordt wat grijzer. de laptop is vrijwel onhoorbaar, ook met zware load (stresstest) en haalde met verschillende stresstesten een hoge score met een temperatuur van maximaal 84 graden celcius op de GPU, CPU haalde maximaal 75 graden celcius. Als je wat zwaarder werk doet, voel je de ventilator gek genoeg wel, bijvoorbeeld als je een toets op het toetsenbord in drukt. Ik vond het op zich best wel fijn en mine nu 24/7 bitcoin, puur voor dat gevoel ;). Zoals ik al schreef is de laptop ook snel kwa GPU, bijvoorbeeld tegenover een Intel Core i5 1035G1 of 10210U. Ik haalde zelfs minder goede performance met een MX230 icm een i5 10210U (Acer Aspire A315-55G-58BR). De achterkant van het scherm is van alluminium, maar de rest van de case is van plastic. Er is wel vrij wat "flex" bij het toetsenbord en het scherm. Accuduur is met 4-6 uur voor een thin and light wel wat weinig, maar het is voor mij prima. De IO is vrij uitgebreid voor een laptop in 2021, maar ik mis wel een full size SD slot. Er is wel microSD, en dat zit in mijn SD kaart (heb een microSD met een converter).

Zeer netjes, en ben er heel tevreden mee.

Heb jij ook een Asus VivoBook 15 M513IA-BQ443T?