eufy Video Doorbell (Battery-Powered) Review

Sneeuwhond 26 maart 2021, laatste update op 26 maart 2021, 794 views Product gekocht

eufy Video Doorbell (Battery-Powered)

Goede deurbel, erg slechte ''beveligingscamera''.

Pluspunten

• Videokwaliteit
  • Geen abbo
  • Features op home base en als deurbel
  • Android app duidelijk en goed
  • Installatie
  • 15 deg adapter included
  • Alle originele mechanische deurbel functies blijven werken
  • Gewoon permanent te voeden via beltrafo

Minpunten

• Geen RTSP stream of ''open'' equivalent
  • Geen buffered recoding mode (buffer vooraf aan motion detectie opslaan)
  • IR licht niet uit te schakelen

Kwaliteit Score: 3
Goede deurbel, erg slechte ''beveligingscamera''.

Deze deurbel heb ik gekocht om mijn auto die voor de deur staat in de gaten te kunnen houden.
Additioneel wilde ik een deurbel zonder abbo kosten en die goed plug and play zou werken, waarbij de functionaliteit van de originele deurbel niet verloren ging.

De deurbel is makkelijk te installeren op de bestaande beltrafo, ding herkent gelijk aan de wisselstroom te hangen en hoeft dus nooit geladen te worden. Daarbij doet de originele trrrrrrrriiiiiiiinnnnggggg deurbel het gewoon via de Eufy.

Videokwaliteit is overdag en 's avonds goed, echter 's nachts mag er geen muur in het zichtveld aan de zijkant zijn omdat de IR verlichting hierop teveel reflecteert. Ik kon helaas de IR niet uitzetten in de app.

Nu het meest teleurstellende, je kan de videostream wel op je koekel home (Chromecast, nest hub) streamen, maar ik kan geen manier vinden om een RTSP stream te vinden om 24/7 naar NAS te schrijven, zodat je zelf vrijheid hebt wat je met de stream doet...

Ook heeft deze geen buffered recording, zoals bijvoorbeeld bij een dashcam met parking mode wel het geval is, dat hij in het geval van motion het buffer van bijvoorbeeld 30 seconden voor de motion herkend wordt wegschrijft.

De motion wordt met enige vertraging getedecteerd en opgeslagen, als iemand aan komt rijden en voor je deur/naar je deur loopt is het videogedeelte waar hij komt aanrijden en het kenteken leesbaar is, niet opgeslagen in de video.

Deze feature zou mooi zijn bij gebrek van RSTP stream.
Als er een RSTP stream beschikbaar was, was dit allemaal geen probleem, want dan kon je gewoon zelf motion detection uitvoeren of recording rules instellen met 3rd party software.

Erg irritant dat streamen naar nest hub of chromecast wel als prio wordt gezien, maar een platform onafhankelijke stream zoals RTSP of zelfs ONVIV niet...

Ik vind hem dus als beveligingscamera, het hoofddoel wara ik hem voor heb gekocht waardeloos.
Als deurbel heeft het best een aardige featureset, is makkelijk in te richten/installeren, en werkt het op zich goed.

Ze hebben weleens beloofd RTSP in te bouwen, maar het zit er niet in... Uitstel, uitstel en nog eens uitstel, wordt het afstel ?

Heb jij ook een eufy Video Doorbell (Battery-Powered)?

IR licht is wel uit te schakelen. Dit vind je in het instellingen menu van de camera, en heet (vandaag, weet niet hoe het morgen is, gaat allemaal zo snel he) 'Automatisch nachtzicht'.

[Reactie gewijzigd door Mediabondig op 29 juli 2021 18:40]