Tweakers zegt: 8,5

Apple iPhone 11 128GB (usb-C kabel) Zwart

Apple iPhone 11 128GB (usb-C kabel) Zwart Review

brogamma 25 maart 2021, laatste update op 25 maart 2021, 529 views Product gekocht

Apple iPhone 11 128GB (usb-C kabel) Zwart

Leuke telefoon als de prijs goed is!

Pluspunten

• FaceID
  • Camera
  • Scherm
  • Geluid
  • Software
  • Accuduur

Minpunten

• Alleen een USB-C kabel
  • Prijs (Soms?)

Een iPhone. Als trouwe OnePlus gebruiker had ik er weleens aan gedacht een iPhone te nemen maar altijd weggezet uit mij hoofd.
Toen Tele2 met blackfriday een abbonement aanbieding had dat het toestel eenmalig maar 584 euro koste (En mijn toenmalige Tele2 abbo wel aan verlenging toe was) was ik om. Hierbij de review na grofweg een 4-5 maanden gebruiken.

De aankoop, doos inhoud en eerste ervaring

De aankoop zelf bij Tele2 was snel, maar levering duurde lang. Tele2 had zo'n groote backlog dat het 3 weken duurde. Na 3 weken lang en geduldig wachten was het dan zover, hij was er! En dan viel mij meteen het eerste op. Er zat alleen een USB-C kabel naar lightning bij. Geen wall adapter met USB-C, alleen paar stickers, een boekje een kabel en de telefoon. Ik had wel vernomen dat Apple dit gedaan had maar het voelde toch karig aan. Zeker voor een normaal zo niche product die je tegen best een premium koopt normaal. Niet een eerste goede ervaring in mijn mening.

Software

Het eerste waar je na de doos tegenaan kijkt. Is de software. Ik ben al een aantal jaar blij met mijn iPad 2017 en had dus al wat ervaring met iOS/iPadOS. Zo voelde iOS niet vreemd op mobiel. Ondanks dat ik nog nooit in mijn leven een iPhone gehad heb. Het was snel, soepel en bovenal vriendelijk. Ik miste de echt customization die ik met mijn OP had wel even. Maar na wat zoeken en kijken zag ik dat je meeste wel kunt aanpassen in iOS 14 zoals ik dat ook op mijn OP deed. FaceID helpt echt in de ervaring van de software. Snel, slim en veilig. Al met al, geen klachten hier :)

Audio en Beeld

Ik ben nog nooit zo uit het water geblazen door telefoon audio. Ik ben bekend dat OP niet altijd de beste speakers op zijn toestellen had. Maar dit verbaasde me gewoon. Het was zo helder, vol en strak geluid dat ik zelf eerst een keer POAH geroepen heb. Dit aansluitend met het beeld een geweldige mobiele content ervaring geeft. Zo ver niks te klagen op de kabel na :P

Camera

Het is een iPhone camera. Meer kan ik er niet over zeggen. Vanaf een OP is het een hele verbetering. Maar als iemand die fan is van fotografie vind ik de kwaliteit goed naar een spiegelreflex gaan. Maar het is nog lang niet on par ermee. Betreffende de nachtmodus is dat wel echt een hele goede feature die ik zeker van tijd tot tijd gebruikte (Avondklok staat dat niet toe helaas :( ).

Accuduur

Dit is iets waar ik me over verbaasd heb door de maanden heen. Voorheen was ik altijd als ik de auto in stapte, onderweg moest werken of bijvoorbeeld lang zonder lader zat de vraag "Ga ik dit redden?" en zette ik automatsch accu besparing aan.
Nu niet. Ik ga de deur uit en zie wel hoe ver ik kom. Een voorbeeld: Onlangs heb ik een hele dag op de hotspot van mijn telefoon gezeten met mijn laptop. Ik heb mijn telefoon geen seconde aan de lader gehad, actief tussendoor gebruikt, meerdere telefoon gesprekken mee gehad en aan het einde van de dag kon ik plezierig nog 30% accu erin vinden. En dit was na een aantal maanden gebruik. Niet slecht dus. Zeker na wat er op tweakers weleens wat over gestaan heeft.

Dit is een goede telefoon voor de prijs waar ik hem voor gekocht heb. Geen twijfels daar. Het is een iPhone en sommige zullen er aan moeten wennen. Maar ben ik er blij mee? Zeker
Raad ik aan om er meteen een te gaan halen? Mocht je opzoek zijn naar niet het nieuwste van het nieuwste en wil je vanaf Android naar iOS, dan is de 11 helemaal geen slechte beginner.

Heb jij ook een Apple iPhone 11 128GB (usb-C kabel) Zwart?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Wat vind je van het scherm van het toestel?
Scherm van dit toestel is erg prettig om naar te kijken en mee te werken. De input voelt vooralsnog goed, registreert goed en het scherm voelt zacht. Niet plasticig of erg hard zoals sommig glas dat is. De resolutie is niks op aan te merken. De kleuren zijn helder maar ietwat warm en gesatureerd in mijn mening.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.