Brother MFC-J5730DW

€ 249,26

Brother MFC-J5730DW Review

xrfx 23 maart 2021, 1.068 views Product gekocht

Brother MFC-J5730DW

Na jaren ge-emmer met HP printers en wifi, toch maar eens voor een ander merk gegaan en wat een verademing. Het is wel een andere prijsklasse. Hij is snel, automatisch dubbelzijdig en A3. Kleuren zijn niet goed op normale instelling, maar prima op premium instelling.

Pluspunten

• Snelheid
  • Dubbelzijdig
  • Inktverbruik is laag
  • A3
  • Makkelijke installatie
  • Vaste papierlade

Minpunten

• Keuren op normale instelling

Inktverbruik Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Wij hebben deze printer gekocht na jaren met verschillende (goedkopere) HP modellen altijd ruzie te hebben gehad. Prints die bleven hangen en dagen later eruit kwamen of een queue die niet meer leeg te krijgen was. Tot nu toe nog helemaal geen problemen mee gehad bij deze printer. Hij print altijd, zonder uitzondering.

Pluspunten

+ Snelheid
De printer print echt snel, zeker voor een injektprinter.

+ Inktverbruik
Het inktverbruik is een stuk lager dan de HP die wij hadden. Het komt erop neer dat als je alles optelt de cartridges initieel duur lijken (50 euro voor normaal en 80 euro voor 4 XL cartridges), maar door het lage verbruik veel langer meegaan. We hebben na enkele honderen pagina's nog altijd de meegeleverde cartridges erin zitten, waar maar hooguit 20% in zou zitten van een normale cartridge.

+ Goede resolutie
De prints zijn duidelijk en scherp. Geen problemen met bleeding van inkt.

+ Dubbelzijdig printen
Man, wat zijn we hier blij mee. Gewoon automatisch dubbelzijdig printen. Dat ken ik alleen van kantoor, maar met al het thuiswerk, geen overbodige luxe.

+ 2 vaste papierlades en 1 manuele invoer
Je hoeft je geen zorgen meer te maken over papier invoer met 20 blaadjes oid. Gewoon 250 vel in een lade en je kan een tijdje vooruit. En er zijn er twee van.

+ A3
Ook erg fijn als je een D&D map geprint moet hebben ;-)

Minpunten

- Kleuren op normaal
Grootste minpunt is de kleurechtheid op de instelling "normaal". Rood wordt Magenta, omdat ie waarschijnlijk met 1 pass het rood print uit de magenta print cartridge. Op "premium" instelling kloppen de kleuren wel en dat is dan voor ons ook geen probleem. Het duurt dan wel zeker 3 keer zo lang om een pagina geprint te krijgen.

Ik weet niet of de grootte van het apparaat bij de minpunten moet staan, want verwacht je van een printer met twee lades. Wij wisten wat we in huis haalden en hebben hier dus totaal geen problemen mee.

Heb jij ook een Brother MFC-J5730DW?

"Ook erg fijn als je een D&D map geprint moet hebben ;-) ".
Zo gaat dat hier ook :)
Hoe is de bouw kwaliteit eigenlijk als je zou vergelijken met de HP printers die je hebt gehad? Kan je zeker herkennen in het verhaal van HP en WiFi dat is hier ook een ramp.
We hebben de wat goedkopere printers gehad van HP, deze is een stuk duurder en build quality is daar dan ook naar. Het beste te vergelijken met de meeste office (zwart-wit) laser printers van dezelfde prijscategorie.