Cooler Master MasterCase MC500Mt

Specificaties Tower • 5 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master MasterCase MC500Mt Review

generalm13 23 maart 2021, laatste update op 23 maart 2021, 84 views Product gekocht

Cooler Master MasterCase MC500Mt

Heb deze kast nu al een vrij lange poos in gebruik, hij oogt mooi en voor mijn doen is die ruim genoeg. De kabel ruimte achter het afdek paneel is eigenlijk net niet diep genoeg waardoor je nogal moet "duwen" als je alles achter het paneel geschoeft wilt krijgen.

Pluspunten

• Oogt mooi
  • Handvat voor tillen
  • RGB/Fan Hub meegeleverd

Minpunten

• Rammeltjes en Rateltjes
  • Nogal zwaar (zelfs zonder onderdelen erin
  • Glaspaneel rechterzijde beetje overbodig
  • Kabelmanagement had wat beter gekunt

Waar te beginnen, ik heb deze kast uitgekozen omdat ik hem er heel gaaf uit vind zien.
ik ben ook een enorm fan van het kleuren schema dus dat was ook een selling point voor me.

het inbouwen van mijn toenmalige hardware was niet moeilijk maar vlekkeloos ging het ook niet helemaal en onlangs heb ik dit nogmaals moeten ervaren toen ik mijn pc upgrade naar een Ryzen 5900x (video van dat process hiero: https://www.twitch.tv/videos/956130462 )

De kast voelt stevig en goedgebouwd aan, maar hij is ook best zwaar, de klep op de bovenkant zit op zijn plek met magneetjes en de voorklep kan losgemaakt worden zodat je makkelijk bij de dustfilter aan de voorkant kan voor Fan montage of schoonmaak.

hij heeft 2 glazen panelen, maar om eerlijk te wezen had het paneel aan de rechterkant niet gehoeven tenzij je het echt leuk vind om naar je kabel management te kijken, ik persoonlijk zie op de Coolermaster RGB controller na (heeft verlicht CM logo) niet veel van de rechterkant want hij staat voor zo'n 50% naast de muur :P

zoals ik eerder al zei was het inbouwen niet zo super, je kan aan alle kanten de kast open gooien en je moederbord erin schroeven gaat aardig makkelijk op deze manier maar als het op de kabels aankomt zul je merken dat het niet allemaal even lekker gaat. als je kabels wat aan de kortere kant zijn is het best lastig om de CPU_PWR plug van je voeding aan te sluiten (tip hiervoor: sluit hem eerst op je Mobo aan en leid hem vanuit daar naar je PSUm thank me later ;) )
de 24pin kabel + alle andere kabels die door alle gaten naar binnen komen en je achter het zwarte afdekpaneel wilt werken kun je min of meer in een kabelgoot duwen maar deze is maar zo'n 3cm breed en minder als een cm diep waardoor het in mijn geval ff wat frotten was met de kabels om te zorgen dat ik met wat duwwerk de schroeven erin kon draaien om het vast te zetten (out of sight, out of mind)

als je dan uiteindelijk van de kabelmanagement af bent kom je er misschien achter dat je kast een beetje kan rammelen, er zitten (bij mij iig) in de voorklep en in de HDD mounting Tray area nogal wat akoestische trillingen waar ik me kapot aan ergerde.

de voorklep heb ik aan de binnenkant waar de magneetjes de case reken (en op de plastic boogjes waar hij op rust) afgedekt met een laagje Ducttape en dit heeft de trillingen bijna compleet opgelost.
mijn oplossing is een beetje "bagger" maar met een klein beetje meer moeite kan je het beter afwerken als ik het gedaan heb i guess :P

de HDD tray akoestiek heb ik ook heel simpel opgelost, stuk karton gepakt en dat tussen de HDD Trays en de bay's gepropt, problem solved. ook dit is als je het goed doet, niet te zien!

los van de kleine probleempjes die ik genoemd het vind ik het wel een fijne kast.

als laatste nog een foto van hoe mijn kast er nu uit ziet na zijn Ryzen 9 upgrade, welke ik min of meer de Nickname "Red Alert" heb gegeven om meerdere redenen, maar ik gok dat jullie dat wel snappen als jullie de foto zien :P

Final verdict, Kast is een beetje duur, hij heeft een paar kleine gebreken maar ik ben er dik tevreden mee :Dhttps://tweakers.net/i/nT-IoGaQg5F4L9olfE8r1LWa1Mw=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/493254/1LoFoC1RYjlMcKCJqLTmeoKe9naUXnOsMip0quBJxwCfjfYZI1.jpeg?f=620xauto

Heb jij ook een Cooler Master MasterCase MC500Mt?