Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs

€ 671,36
Specificaties 5,9" • 1920x1080 (Full HD) • 64GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs Review

Jovoorthan 23 maart 2021, 41 views Product gekocht

Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs

Prettige telefoon in dagelijks gebruik, ook na drie jaar nog snel.

Pluspunten

• Wordt nauwelijks langzamer na jaren gebruik
  • Batterijduur ook na drie jaar gebruik
  • Snel opladen
  • Infrarood
  • Standaard screenprotector

Minpunten

• Killt apps te snel (maar dat komt ten goede aan batterijduur)
  • Audio valt tegen
  • Camerakwaliteit niet bijzonder

Inmiddels alweer drie jaar in gebruik, maar nog steeds bijna even snel als toen ik hem net had.
In dagelijks gebruik is dit toch wel mijn fijnste toestel dat ik tot nu toe gehad heb. Vooral de snelheid is erg prettig, maar ook de IR functionaliteit en het (voor zn tijd) super snelle laden. Zelfs na drie jaar kom ik er ook nog prima de dag mee door, en dat terwijl ik de telefoon best veel gebruik. Maar als je er 's ochtends achter komt dat hij aardig leeg is, is het vooral heerlijk dat je in een halfuurtje laden alweer de rest van de dag haalt.
Minpunten zijn er ook, de software is best agressief in het afsluiten van apps, wat soms heel irritant is bij multitasken (bijvoorbeeld iets overtypen vanuit een andere app, die al afgesloten wordt na een keer wisselen tussen apps. Gevolg is dan dat je het helemaal opnieuw moet opzoeken. Of een formulier dat je invult, waarvoor je even wat info uit een andere app nodig hebt, weer terug naar het formulier en je kunt het helemaal opnieuw gaan invullen).
Ook zie ik tegenwoordig niet meer dat Spotify actief is in de achtergrond, en wordt mijn Podcast app soms gewoon afgesloten tijdens het luisteren.
Audio uit de telefoon zelf is niet bijzonder, maar voor mij voldoende.
Camerakwaliteit is meh
Maar algemeen gesproken, blijft het een toptoestel.

Heb jij ook een Huawei Mate 9 Dual Sim Grijs?