Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)

€ 17,50
Specificaties WiFi-AX (2,4+5GHz) max. 2,976Gbps, M.2 - Bekijk alle specificaties

Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) Review

LEX63 22 maart 2021, laatste update op 11 april 2021, 966 views Product gekocht

Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)

Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) een perfecte upgrade voor de standaard gemonteerde Wifi en of bluetooth kaart.

Pluspunten

• Snel en stabiel.
  • ondersteund APTX en APTX HD audio.
  • Snelle stabiele wifi

Minpunten

• Geen

Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) is een perfecte upgrade voor de standaard gemonteerde Wifi kaart.

Je hebt gelijk de laatste Wifi en Bluetooth standaarden aan boord.

Ik heb mijn Creative T30 boxen nog nooit goed werkend gekregen met de bluetooth van mijn Acer Notebook 2018. Het bluetooth audio werkte met hotten en stoten.

Ik had 2018 het standaard gemonteerde wifi kaartje vervangen voor een Intel N 7265 met bluetooth 4.2. dit was geen oplossing. Na installatie van de nieuwe Intel Wi-Fi 6 AX200 was dit probleem opgelost.

Intel® Driver & Support Assistant herkende meteen de nieuwe hardware en installeerde de laatste drivers.

Bluetooth audio werkt nu perfect, Ik heb nu audio met CD kwaliteit 16 bit 44100 Hz, dit komt door de APTX standaard die mijn Creative T30 boxen ook ondersteund. Het verschil in audio kwaliteit is enorm vooral veel meer hoog .

Ik kan ieder dit kleine wonder kaartje van harte aanbevelen.

Heb jij ook een Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro)?

Vraag & Aanbod

Heb je antennes gebruikt?
Nee ik heb dit kaartje gekocht voor de notebook en die heeft eigen antennes in het scherm zitten.

Bij sets voor PC's word een bracket geleverd met antennes die in de PC gemonteerd moet worden, met dunne antennekabeltjes naar het kaartje op de moederbord.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 7 mei 2021 08:24]

Moet je nog iets doen om APTX-HD te gebruiken?
Ik maak dagelijks gebruik van APTX. daarvoor had ik alleen Bleutooth audio.
Sinds dit kaartje werkt mijn Creative T30 speakerset perfect.

Moest alleen deze ochtend de WiFi opnieuw installeren 2e keert sinds aanschaf. April 2021

Sinds november na een update van Intel heb ik het probleem dat mijn wifi ineens niet meer werkt. Gelukkig is dit de 2e keer sinds ik dit kaartje heb april 2021.

Ook al probeerde ik diverse maal de wifi te herstarten dit hielp niet. Ook de computer opnieuw op starten dat hielp niet.

Ik moest bij apparaat beheer de WIFI + drivers de-installeren, daarna de computer opnieuw opstarten. Daarna moest ik het WiFi wachtwoord opnieuw invoeren en daarna werkt het weer.

Bluetooth daar gebeurt niets mee, mijn bluetooth muis bleef gewoon werken.

Dit is een driver issue ik ga Intel hierover aanschrijven.

Bedank voor je reactie.

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 15 januari 2022 09:11]