Poco M3 128GB Blauw

Specificaties 6,53"128GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Poco M3 128GB Blauw Review

condorito 18 maart 2021, 545 views Product gekocht

Poco M3 128GB Blauw

Zojuist telefoon teruggestuurd. Reden: reclame op apps zelf (zoals installeren, scannen). Weghalen kan maar moet per app (!), dan hier, dan daar. Gedoe. Ik dacht: wil ik dit? Nee dus. -> Retour. Wel een mooie telefoon.

Pluspunten

• Opvallende kleur

Minpunten

• Reclame
  • MIUI heel veel instellingen
  • apps werken niet meer bij intrekken toestemming gegevensverzameling

Deze korte review gaat niet over de hardware, snelheid of fotokwaliteit etc. Die zijn allemaal voor mij goed genoeg. Toch heb ik de telefoon teruggestuurd. De reden: MIUI, reclame, privacy beleid.

XIAOMI EULA
Bij eerste keer starten van de telefoon braaf de EULA van XIAOMI doorgelezen (40 minuten) en proberen te begrijpen. Voor zover ik begreep worden gegevens verzameld voor analyseren app gebruik, voor tonen van reclames op hun website en vooral is het ook mogelijk dat ik mijn toestemming voor gegevensverzameling kan intrekken.

MIUI en reclame
Dit was mijn eerste kennismaking met de MIUI schil van XIAOMI. Bij het installeren van een appje zag ik reclame bij de veiligheidsscan, en later weer. Op internet kun je vinden hoe je dit kunt uitschakelen. Dat werkt, je ziet dan (voorlopig?) geen reclame in die app. Ik merkte dat ik dat voor elke XIAOMI app apart moest doen (als het tenminste mogelijk was) en het was dan hier, dan daar een instelling aanpassen. Wat een hoop instellingen, Ik had het nooit zelf gevonden. Verder doen dingen als de afstandsbediening (de IR Blaster) het niet als je de privacy voorwaarden niet accepteert.

Intrekken toestemming
Zoals de EULA zegt, je kunt je toestemming later weer intrekken maar, zoals de EULA ook zegt: 'afhankelijk van de mate van intrekking van toestemming, dient u er rekening mee te houden dat u misschien niet meer in staat bent om het volledige voordeel van de producten en services van XIAOMI te ontvangen.' En inderdaad, de afstandsbediening doet het niet meer, thema's doen het deels.
Ben bezig geweest met andere apps ter vervanging te installeren, maar dacht toen waar ben ik eigenlijk mee bezig, wil ik dit wel? Nee, dat wil ik niet, dus teruggestuurd.

Heb jij ook een Poco M3 128GB Blauw?