Ziggo Mediabox XL

Specificaties Decoder voorzien van 6 tuner(s) met 500GB harde schijf - Bekijk alle specificaties

Ziggo Mediabox XL Review

Sander998 18 maart 2021, laatste update op 18 maart 2021, 1.767 views Product geleend

Ziggo Mediabox XL

Treurig dat Ziggo deze troep nog steeds levert.

Pluspunten

• Áls het dan werkt is het beeld prima

Minpunten

• Traag
  • Vastlopers
  • Afstandsbediening vaak opnieuw koppelen
  • Groot & lomp
  • Stroomverbruik

Mensen, wát een armoede is de Mediabox XL toch. In het begin de Mediabox Next gekregen, maar deze bleek aan een veel te duur abonnement te hangen. Ander abonnement genomen en dus ook de Next moeten inleveren voor de XL.....en toen begon de ellende; apparaat is zo onvoorstelbaar traag dat je er agressief van wordt. Succes met het bladeren door de on demand content zonder gillend gek te worden. Zappen van kanalen is redelijk (maar ook echt niet meer dan dat).

Dan zijn er nog de regelmatige vastlopers, het vervolgens niet meer willen opstarten om daarna de hele installatie (van een half uur!) weer te moeten doorlopen. Echt te treurig voor woorden dat Ziggo deze troep nog steeds levert. Er wordt al maanden beterschap beloofd met de mytische update die alle problemen op zou moeten lossen....NATUURLIJK...dat gelooft niemand meer.

Inmiddels toe aan mijn 3e Mediabox XL....het is dat we geen andere aanbieders hebben hier met fatsoenlijk internet anders had het apparaat al lang kapot gesmeten tegen de muur.

Heb jij ook een Ziggo Mediabox XL?

Is een simpele CI+ kaart niet iets voor je? Dan kan je gewoon je interne TV tuner gebruiken, niks geen boxjes/etc...
Goede tip inderdaad. Werkt dat een beetje handig?
Hangt helemaal van je TV af. Op m'n LG C7: geweldig! Externe schijf (met eigen voeding) er aan, en er is ook pauze/DVR functionaliteit. Kijk niet zó veel klassieke TV meer, maar voor die enkele keer (zoals gisteren) is het een uitkomst, dat, en het scheelt weer een HDMI poort.
Op mijn TV moet het inderdaad prima kunnen...bedankt voor de tip!
Heel herkenbaar, ik heb destijds gelijk de stekker eruit getrokken, gelukkig kwam toen de mogelijkheid om Televisie te kijken via de ziggo go app opeen apple tv of een android kastje. Dus niet streamen van je tablet of telefoon maar rechtstreeks op het device. Werkt op zich prima!

Een andere oplossing is om voor nog minder dan een euro per maand de next box te krijgen. Eerst was dat veel duurder, maar dat is goedkoper geworden. Voor die prijs misschien nog het overwegen waard. Dat gaven ze als optie toen ik wilde opzeggen.

Of zoals hierboven wordt aangegeven een CI+ module, wel afhankelijk van je televisie.

Succes met de keuze (hier is Ziggo inmiddels de deur uit).
Dat werkt inderdaad prima op m'n Apple TV maar het is maar 720p en stereo geluid en daar betaal ik geen 70 euro per maand voor ;) Maar het scheelt inderdaad wel een stuk frustratie.
Is die minder een euro? Dat was inderdaad veel duurder...dat is zeker een optie...ik ga gelijk bellen!

Het irriteert mij gewoon mateloos dat Ziggo zo'n wanstaltig product in de markt heeft gezet.
Ziggo mediabox XL is bagger!!!

[Reactie gewijzigd door Tnmh88 op 25 april 2021 09:23]