1 review

P&I Engineering XK-80

€ 349,-
Specificaties Bedraad - Bekijk alle specificaties

P&I Engineering XK-80 Review

kimborntobewild 17 maart 2021, laatste update op 17 maart 2021, 128 views Product gekocht

P&I Engineering XK-80

De toetsen gaan echt veel te zwaar

Pluspunten

• Programmeerbare toetsen

Minpunten

• Zo'n 157 gram gewicht nodig voor een aanslag.

Voor het doel (doel A) waarvoor ik dit toetsenbord gekocht had, nl. vaak veelgebruikte toetscombinaties / macro's kunnen starten met een lichte knop op een programmeerbaar toetsenbord, is dit toetsenbord naar mijn bescheiden mening _volstrekt_ ongeschikt. En wel omdat het indrukken van de toetsen relatief gezien erg zwaar gaat. Ik kan me niet herinneren ooit een toetsenbord meegemaakt te hebben, waarbij het indrukken van de toetsen zo zwaar gaat. En ik ben in tientallen jaren al tientallen verschillende toetsenborden tegengekomen.

Doel B: als je veel programma's op je PC hebt, en je wilt geen icoontjes of een programmaatje zoals HotKeyBind gebruiken, of een andere default-manier om Windows-programma's te starten, of je wilt lange macro's/toetsreeksen intypen die je niet zo vaak hoeft in te typen: dan kan ik me nog voorstellen dat je hier wel wat plezier aan kan hebben. Je kan bijv. een programmaicoontje naar de het virtuele toetsenbord slepen in de software, en hoppa... die toets is dan zo geprogrammeerd dat je dat programma met die toets start. Dat soort gebruik is bij veel gebruikers niet iets wat je vele keren per minuut doet.

In het geval van doel B: een zeer duur toetsenbord als dit is het proberen waard (als je het geld kan missen). In het geval van doel A zeg ik: absoluut niet doen!

Mijn Pluck (cherry blues) vereist zo'n 65 gram voor een zekere aanslag. Deze X-keys vereist maar liefst zo'n 157 gram(!). Echt... m.i. doe je je lichaam er geen plezier mee, voor doel A.

Verder vind ik de garantie van zo'n extreem duur toetsenbord onder de maat. Je krijg 1 jaar garantie. Bij zo'n duur toetsenbord denk ik eerder aan 10 jaar. Ze proberen je extra garantie te verkopen, door je positieve reviews op Twitter, Facebook of Amazon te laten schrijven. Ik houd helemááááál niet van dat soort omkooppraktijken.

Voor mijn doel is dit toetsenbord dus m.i. niet geschikt, en een complete miskoop. Zodanig dat het nog maar de vraag is of ik het toetsenbord ga gebruiken of verder testen. Mogelijk ga ik het proberen om te ruilen voor iets anders.

Heb jij ook een P&I Engineering XK-80?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.