Logitech G613 Wireless Mechanical (US)

€ 111,-
Specificaties Draadloos Qwerty met Logitech Romer-G Tactile switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G613 Wireless Mechanical (US) Review

player-x 14 maart 2021, laatste update op 26 augustus 2021, 318 views Product gekocht

Logitech G613 Wireless Mechanical (US)

Echt een geweldig toetsenbord zolang hij werkt. Maar alleen zolang je geen problemen hebt met het vervangen van je toetsenbord ongeveer elke 2 jaar, of er geen probleem mee hebt om steeds de Romer-G schakelaars uit elkaar wil halen om de contacten schoon te maken!

Pluspunten

• heel prettig om op te typen en gamen
  • Voelt stevig en degelijk aan, en door zijn gewicht verschuift hij niet.
  • Draadloos
  • Batterij gaat echt lang mee.

Minpunten

• Romer-G Switch van Omron gaan niet lang mee!
  • Een €130 toetsenbord die onwerkbaar word net buiten de garantie!
  • Logitech geeft geen garantie op een ontwerp fout.
  • De extra G toetsen zitten een beetje op de verkeerde plek

Heb de G613 toetsenbord gekocht ter vervanging van mijn oude overleden Logitech Y-RJ20 (foto hier onder), een geweldig toetsenbord waar ik bijna 20j met plezier mee hebt gegamed en onder andere Tweakers van onzin heb voorzien.

Een vriend van mij had net de G613 gekocht, en vond zelf ook dat het een prima toetsenbord en mechanische upgrade voor mij was, en heb er met veel plezier de eerste twee jaar prima op gewerkt.

Maar net buiten de garantie begon ik (en mijn vriend ook) last van schakel dender, waarbij wanneer je de toets 1x indrukt er twee of meerdere aanslagen geregistreerd worden.

Na wat onderzoek blijkt dat dubbel aanslag op Romer-G keyboard is geen onbekend probleem is, en er levendige handel is in vervangende Romer-G schakelaars.

Logitech je moet je schamen om dit product nog steeds te verkopen, en voor je klantenservice die er alles aan doet om het probleem te ontkennen, zelfs als je ze verteld hoe je het probleem zelf heb opgelost!

Het bizarre is dat een andere vriend van mij een IBM Model M keyboard heeft die +30 jaar oud is, en nog steeds prima werkt, alleen nu met een PS/2 to USB adapter, dus lang werkende mechanische toetsenborden zijn toch wel prima te maken.

Ben behoorlijk blij dat ik de volgende video heb gevonden en niet dat mijn € 130 investering een bijdrage bij heeft gedragen aan de groeiende e-waste berg.

Heb deze truc nu al een keer of 15 moeten doen om bij verschillende toetsen om het toetsenbord weer bruikbaar te maken, want eerlijk is eerlijk, zolang het toetsenbord werkt is het echt een heerlijk toetsenbord.

Hier kan je goed zien wat je moet schoonmaken.

Heb jij ook een Logitech G613 Wireless Mechanical (US)?