XFX XGear Dual Reflex PC Wireless Controller Review

Cleetje 24 mei 2006, 842 views

XFX XGear Dual Reflex PC Wireless Controller

Pluspunten

• Vibration Feedback valt uitgebreid in te stellen
  • Mogelijkheid om knoppen aan alternatieve toetsenbord toetsen te koppelen
  • 4 shoulderbuttons
  • Beweeglijke D-pad
  • Goede grip/handligging
  • Prijs/kwaliteit
  • Game ondersteuning

Minpunten

• Korte kabel voor ontvanger

Al met al is dit een enorm fijne controller. Ik heb hem nu een week (niet al te lang dus), maar ik ben er zeer over te spreken. Zo ligt hij goed in de hand (stevige rubberen handgrepen), biedt tal van opties en wordt standaard goed ondersteund in games. Er is maar 1 spel (Prince of Persia The Sands of Time) die de controller niet automatisch gebruikte, de rest van de games herkende controller en had automatisch gode controls ingesteld. PoP: The Sands of Time is echter al een oude game en werkte verder perfect na de knoppen handmatig te koppelen aan acties. Vooral voor die prijs is het gewoon een topper.

De wireless versie komt met 4 batterijen inbegrepen, maar die zijn (zoals valt te verwachten) niet herlaadbaar. Tot nu toe heb ik ze echter niet hoeven vervangen, terwijl ik toch intensief heb gegamed de afgelopen dagen. Dit zal dan ook wel te danken zijn aan het feit dat de controller zich al na zo'n 5 minuten uitschakeld (mits niet gebruikt). Met 1 druk op de knop is hij echter direct weer te gebruiken, prima manier om energie te besparen.

Wat onorthodox is de nummering van de knoppen (4 normale knoppen, 4 shoulderbuttons). Deze dragen namelijk allemaal een nummer, waarbij de shoulderbuttons een geval apart zijn. In tegenstelling tot mijn verwachting begint hij die namelijk te nummeren bij de achterste rij. Een klein detail en het was dan ook even wennen voor me, maar verder werkt het dan ook goed.

Een interessante optie is om de controller toetsen te koppelen aan keyboard toetsen. Op die manier kun je dus een spel instellen voor gebruik van een controller, maar tegelijkertijd, wanneer je wilt, ook je keyboard gebruiken. Meeste spellen zullen dit tegenwoordig echter standaard wel hebben, maar toch een handige optie.

Enige minpuntje dat ik kan ontdekken is de receiver-kabel. Dit kabeltje is maar een kleine 30cm, waardoor je hem dus heel dicht bij de kast moet plaatsen. Ikzelf heb hem naast de kast, tussen mijn (open) metalen bureau. Ik heb nog geen enkele keer een storing/vertraging mogen merken, dus op dat gebied werkt hij perfect. Dat is dan gelukkig ook een goede compensatie voor de korte kabel.

Heb jij ook een XFX XGear Dual Reflex PC Wireless Controller?

Ik heb de bekabelde versie, maar ik vind hem echt breed als ik die joysticks moet gebruiken. En echt kleine handen heb ik niet |:(