LG 49NANO866NA Zwart

€ 640,09
Specificaties 49" • Ultra HD • LCD • HDR • 1 tuner • 100Hz - Bekijk alle specificaties

LG 49NANO866NA Zwart Review

Ample Energy 13 maart 2021, 576 views Product gekocht

LG 49NANO866NA Zwart

Test

Pluspunten

• HDR is voor games genoeg
  • 120 Hz ftw
  • 49" is prettiger dan 55" als je hem als monitor gebruikt

Minpunten

• Dat geluid...

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Ik gebruik deze tv exclusief als monitor. Deze tv wordt dus verre van normaal gebruikt, maar hij doet het goed. Hiervoor had ik een 55" oled, maar die is verplaatst naar de woonkamer.

Laat ik beginnen met het grootste minpunt: het geluid. Omdat de gemiddelde high end LG goed geluid heeft waar je ook lekker muziek op kunt luisteren ben ik er vanuit gegaan dat ik muziek zou kunnen luisteren op deze tv. Nou, zelfs de mensen die in de woonkamer geen externe speakers hebben staan zullen het geluid als blikkerig omschrijven. Daar ben ik wel echt teleurgesteld over en het doet het plezier van een eventuele cashback volledig teniet.

Maar de pluspunten als monitor hebben mij toch niet doen overwegen de tv te retourneren. Want als je eenmaal een seconde met 120 Hz beeldverversing hebt gewerkt kan je niet meer terug. Wat is het beeld van dit ding toch ongelooflijk soepel. En als ik een game als Red Dead Redemption 2 start, wat ik niet kan draaien op >60 fps op 4K, dan zet ik hem op 60 Hz + HDR en is het ook weer genieten.

Met thuiswerken is hij ook genieten. Met 49" op 4K kan je net zo dicht op de tv zitten als je zou doen met een kleine monitor. Voorheen gebruikte ik 55" en dat is dan wel gelijk aan 4 keer 24" FHD, maar in de praktijk is het dan toch comfortabeler om ietsjes verder te gaan zitten. En je hebt ook weer die 120 Hz en dat zat nog niet op de 55" oleds van voorgaande jaren.

Ik heb hem de beoordeling "Goed" geven, omdat hij voor een tv heel slecht geluid heeft, maar wanneer je externe speakers gebruikt je een paneel overhoudt dat uitstekend presteert.

Let op: Nvidia en AMD hebben geen ondersteuning voor 4K + 120 Hz + HDR als je gebruikmaakt van DisplayPort. Dat gaat namelijk via een actieve adapter van Club3D, dus een derde partij, en de GPU-makers willen dat niet ondersteunen. Dus tenzij je gebruikmaakt van HDMI 2.1 zul je moeten kiezen tussen 120 Hz zonder HDR of 60 Hz met HDR.

Heb jij ook een LG 49NANO866NA Zwart?

Vraag & Aanbod