LG BH16NS55 Zwart Review

Hedgy 12 maart 2021, laatste update op 12 maart 2021, 496 views Product gekocht

LG BH16NS55 Zwart

Gekocht omdat dit volgens de makemkv uhd guide 1 van de versies is die je kan terug flashen naar een oude versie voor 4k blu Ray support. Ondanks het lg plaatje kreeg ik de hitachi-lg versie die er anders uiziet, maar het werkt alsnog zoals verwacht!

Pluspunten

• 4k blu ray support (na versie downgrade)
  • Super snel (na versie downgrade)

Minpunten

• Prijzig vooral icm usb3 behuizing
  • Je moet de firmware flashen voor snelheid & 4k support

Leessnelheid Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 5
Media-compatibiliteit Score: 5
Media-foutgevoeligheid Score: 5
De drive werkt als verwacht, ik kreeg een drive op versie 1.05, deze kon CDs, DVDs en 1080 blu rays prima uitlezen, maar 4K blu ray niet gaf een "no disc" in makemkv.

Na de guide te volgen (lange guide maar na wat controles of je de juiste versie hebt is het niet meer dan het juiste bestand downloaden en 1 commando uitvoeren) kan deze ook 4k blu rays uitlezen. Dus hij is perfect als je graag blu rays verzameld maar het (ook) digitaal wilt kijken.

Naast blu-rays gebruik ik dit nu voornamelijk om mijn soundtracks te digitaliseren, het viel me op dat in het programma exact audio copy (op "accurate" settings in de 1e wizard) van 1x-3x snelheid naar 10x-35x snelheid ging! Misschien dat dit per programma kan verschillen, maar om deze reden raad ik het niet aan om deze drive te kopen als je hem niet wilt flashen.

Ik gebruik hem icm de OWC Mercury Pro Usb3 behuizing, dure koop van 60 euro, het enige alternatief dat ik vond was een Usb3 naar sata adapter maar dat vond ik niet zo mooi. De totaalprijs is nogsteeds (iets) goedkoper dan de dure usb 3 lezer van Asus die geen 4k kan uitlezen (ook niet via een versie downgrade zoals deze).
Behuizing is natuurlijk niet nodig als je hem in je computer case kwijt kan, maar mocht je net als ik een case hebben die dat niet heeft is het een mooie oplossing.

Heb jij ook een LG BH16NS55 Zwart?

Is het mogelijk om de link naar die guide te delen? Ik ben vooral geinteresseerd in deze in gebruik met Linux Mint en Handbreak.

EDIT: Is het deze Ultimate UHD Drives Flashing Guide Updated 2022?

[Reactie gewijzigd door 86ul op 14 januari 2022 20:39]

Yep dat is de guide
Deze speler staat al een paar dagen in mijn computer, maar ik heb er nog niks mee gedaan, omdat ik nog aan het Linux OS shoppen ben.

Echter merk ik dat deze speler kort kraakt bij opstart. Het klinkt gelijk zoals een draad tegen een fan aankomt. Er zit geen disk in deze speler en het laden van een dvd werkt gewoon.

Daarom vraag ik of jij een soortgelijke geluidservaring bij boot hebt. Zo niet, dan pols ik verder. Mocht het gewoon horen bij elke speler, dan moedt ik dat gewoon raken.
Ik heb eens goed geluisterd en hij maakt inderdaad een tikkend geluid gevolgd door een harder geluid bij het opstarten. Dat tikkende geluid viel me nooit eerder op, maar is dus blijkbaar wel normaal :)
Merci, kennelijk moedt ik weer wennen aan een speler in mijn pc.

[Reactie gewijzigd door 86ul op 4 februari 2022 17:51]

[Reactie gewijzigd door Hedgy op 4 februari 2022 17:49]