Samsung S24H850 Zwart

€ 273,70
Specificaties 23,8" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • PLS • 4ms - Bekijk alle specificaties

Samsung S24H850 Zwart Review

Chris_147 12 maart 2021, laatste update op 12 maart 2021, 165 views Product gekocht

Samsung S24H850 Zwart

Goede QHD monitor. Hoge resolutie, kleine bezels (in vergelijking met vorige 21,5" 8 jaar oude monitors), goed beeld, handig met de USB hub.

Pluspunten

• Goed beeld: scherp
  • QHD resolutie
  • Redelijk formaat
  • Mogelijkheid tot PiP

Minpunten

• Slechts 2 'echte' video aansluitingen
  • Geen speakers
  • Kabel aansluitingen wijzen naar beneden waardoor kabels zichtbaar zijn

Vorig jaar heb ik 2 nieuwe monitors gekocht wegens het thuiswerken met Corona: Dell P2421DC en P2421D (zonder USB-C)

Vermits Corona en het thuiswerken maar blijft duren, heb ik een zit-sta bureau gekocht en besloten om daarvoor aparte monitoren aan te schaffen.
Op dit moment bleek de Samsung wat goedkoper te zijn dan de Dell P2421DC.
Eigenlijk zijn deze monitors goed vergelijkbaar:
- zelfde resolutie
- zelfde grootte
- zelfde aansluitingen (USB-C, HDMI, DisplayPort In/Out) met USB-C hub.
- 90° draaibaar om documenten te lezen (gebruik ik niet)

Bij Alternate besteld en de volgende dag in huis.
Netjes verpakt in de doos.
Er wordt meegeleverd:
- stroomkabel (gelukkig ingebouwde voeding, geen adapter)
- DisplayPort kabel
- HDMI kabel
- USB-C kabel
- CD-ROM met Samsung software (niet geïnstalleerd)

Goede verstelbaarheid:
- hoogte
- draaibaar op de voet
- tiltbaar
- draaibaar om documenten te lezen

Ik heb de monitors op een HP EliteBook 830 G6 aangesloten met USB-C naar de 1e monitor en DisplayPort van de 1e naar de 2e monitor. Werkt zonder problemen.

Bediening is met een joystickje rechtsachteraan. Voor mij werkt dit goed, maar het is even herinneren wat links/rechts/boven/onder doet als je niet in een menu bent.
Spijtig wijzen de aansluitingen naar beneden (net zoals bij de Dell), waardoor de kabels altijd wat in het zicht hangen.

Wat ik wel een voordeel vind tov de Dell monitors is dat je Picture-in-Picture kan doen.
Je kan dualscreen doen, waardoor beide ingangen even groot naast mekaar getoond worden. Wel veel kleiner dan normaal en met zwarte balken boven en onder. (1280 x 1440)
Of je kan PiP doen, waarbij je de 2e ingang in iedere hoek kan plaatsen en de grootte kan je ook aanpassen. (720 x 480 of 1280 x 720) Handig om een toestel wat je af en toe gebruikt te monitoren, zoals een server of RasPi.

Heb jij ook een Samsung S24H850 Zwart?