DJI Pocket 2 Zwart Review

Robemo 11 maart 2021, 576 views Product gekocht

DJI Pocket 2 Zwart

Uniek product. Nog nooit was het mogelijk met zo'n kleine camera videobeelden vast te leggen in een kwaliteit die in de buurt komt van professionele apparatuur. Ook bij weinig licht. Ideaal voor actieve vakanties en trektochten. Past in je jaszak.

Pluspunten

• Geweldige beeldkwaliteit
  • Ook bij weinig licht goed beeld
  • Perfecte stabilisatie
  • Super compact
  • Kan overal mee naartoe
  • Zoomen met goede kwaliteit
  • Foto's zijn OK

Minpunten

• Je moet geen grote handen hebben
  • Even wennen aan de bediening
  • Accessoires zijn prijzig (maar nuttig)

Design & bouwkwaliteit Score: 5
Features Score: 5
Opnamekwaliteit Score: 5
Beeldweergave Score: 5
Eigenlijk fotografeer ik van huis uit. Voor video heb ik al jaren een aparte videocamera. Enkele jaren geleden besloot ik dat ik toe was aan een lichtere en compacter foto- en video-uitrusting. Mijn hele full frame foto-systeem werd aan de kant gezet en vervangen voor een veel lichtere, compactere systeemcamera die ook geweldige video-opnames kon maken. Althans dat leek zo.

In de praktijk komt er toch heel wat bij kijken om uit een systeemcamera die is ontworpen als fototoestel ook nette videobeelden te krijgen. Ook al had die camera gestabiliseerde lenzen en sensoren, toch was het niet goed mogelijk om onder alle omstandigheden stabiele schokvrije opnames te maken. Dan moesten er weer grote gimbals aan te pas komen, waardoor de set voor video weer behoorlijk omvangrijk werd. Toch weer slepen met spullen.

Tot ik deze DJI Pocket 2 in handen kreeg. Een minuscule camera met ingebouwde gimbal. Zo klein, dat 'ie misschien voor sommigen zelfs iets tè klein is. Ongelooflijk wat er allemaal aan opties in is gebouwd. Een 64 megapixel sensor van vrij groot formaat om ook bij weinig licht goede beelden te kunnen opnemen, een drie-assige gimbal, en klein touchscreen, een mini joystick en een accu die bijna 2 uur stroom levert. Zo direct uit de doos zagen de eerste video-opnames er al heel 'filmisch' uit, als waren ze geschoten met een grote professionele set. Voor de echte filmmakers zijn alle instellingen mogelijk om echt cinematische opnames te maken. Kleurprofiel, sluitertijd, ISO, beeldfrequentie, resolutie, echt alles kan automatisch of handmatig.

Voor mij is het leuk als aanvulling op mijn fotograferen, maar wie helemaal los wil gaan op video kan dat met deze camera. Er zijn daarvoor nog allerlei accessoires verkrijgbaar, van lenzen tot ND filters, grips, externe draadloze microfoon, extension bars, teveel om op te noemen. Maar, zoals gezegd, zelfs met alléén de camera kan je fantastische opnames maken, die er zeer professioneel uitzien. En dat voor een heel redelijke prijs.

Ik kan hier geen video-opnames laten zien, maar op Youtube zijn inmiddels al veel opnames te bekijken. Oordeel zelf.

Heb jij ook een DJI Pocket 2 Zwart?