Noctua NH-D15S

€ 79,90
Specificaties 140mm diameter met 24,6dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Noctua NH-D15S Review

Hidden86 10 maart 2021, 319 views Product gekocht

Noctua NH-D15S

Pluspunten

• Koelt zeer goed maar dat is het dan ook

Minpunten

• Luide fan vanaf 70% en op 100% ondragelijk

Koelvermogen Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 1
Geluidsproductie (min) Score: 4
Ik lees hier geruisloos en superstil ... Zijn jullie doof ofzo? Waarom moeten mensen altijd liegen? Ja het is een zeer goede cooler geen twijfel over mogelijk maar verre van stil. Jullie moeten leren om specifieker te zijn. Het is stil als je de fans op max 50% zet. Maar wie koopt er zo'n high end cooler om het maar op 50% te draaien? Dat is niet voldoende om een high end zeer warme cpu met minstens 6c 12t te koelen en vooral als je die overclockt. Op 100% is die storend luid, zo enorm storend dat je iemand wilt vermoorden. 100% is maar 1500 rpm maar die 1500 rpm is echt luid! Ik heb het geprobeerd om op 80% te laten draaien 1200 rpm dus en guess what? Nog altijd luid en storend. Dus als ik jullie was zou ik eens de definitie van stil opzoeken. Stil is als je iets totaal niet hoort, zelfs met je case open en je gezicht tegen de cooler. Zo stil was mijn vorige cpu cooler die btw vandaag de dag nog altijd de beste is van alle cpu aircoolers op de markt en veel awards heeft. Google het maar. Het is enkel niet bij ons populair vanwege shitty marketing. Ik heb het over de Thermalright cpu coolers zoals bv de Le Grand Macho. Draait 1200 rpm op 100% coolt even sterk zoals de noctua en zelfs 4 graden cooler en is fluisterstil, niet zoals de noctua luid. Ik had nooit deze noctua cooler gekocht moest het niet zijn dat mijn huidige thermalright cooler de 1ste pci-slot overlapt/bedekt op mijn nieuwe mobo. 5 sec googlewerk toont mij vollenbak fora over kopers die klagen over hoe luid de noctua fans zijn na een bepaald percentage. Door mensen zoals jullie kopen mensen iets omdat ze veronderstellen dat het stil is. Wie had gedacht dat 90% zwaar overdrijft of liegt of zelfs doof zijn omdat ze het verschil niet kennen tussen luid en stil.

Heb jij ook een Noctua NH-D15S?

Denk dat mensen doof zijn. Heb em zelf ook, maar je moet ook niet verwachten dat een ventilator stil is bij 1000+ rpm tenzij je op een paar meter afstand zit of een geisoleerde kast heb.
Er bestaat geen stil totdat fans letterlijk uit staan. Daarmaast zorgt de heatsink ook voor geluid want ja, daar moet de lucht doorheen.

Heb zelf een ryzen 3600, met auto voltage met alle cores op 4.25ghz blijft ie alsnog 5 graden koeler dan de stock koeler met auto asus settings.
Qua geluid wel een verademing tov corsair h70, dat was minimaal 1600rpm en hoor je vooral in de avond goed..zelfs buiten de kamer.
Geloof me de thermalright cooler is letterlijk stil op 1200 rpm 100% fan met open case.
Zomaar een wild idee. Kan je de Thermalright fan niet gebruiken?
Helaas niet. De fan past niet op de noctua heatsink. Is een ander mountsysteem en de fan is meer rond ipv rechthoekig. Mijn thermalright heatsink heeft zo van die 4 gaatjes voor de dunne clips om de fan te monteren terwijl de noctua heatsink een totaal ander mountsysteem is.
Stil vergeleken met andere coolers: ja... helemaal stil: nee. ;)

Fanspeed maximaliseren in je bios of een passieve koeler kopen.
Het is niet stil vergeleken met andere coolers. De noctua fans zijn 1 vd luidste fans 🙄 Ik ga een passende thermalright fan plaatsen op de noctua heatsink of proberen mijn huidige thermalright fan te modden. Mss eens lezen wat ik hierboven heb geschreven over thermalright? Is de stilste en beste aircooler van alle aircoolers, zoek maar op. Is muisstil op 100% fan. Je hoort het letterlijk niet. Toen ik mijn thermalright cooler gebruikte had ik vaak het gevoel dat mijn pc zelfs niet aanstond. Ik hoorde enkel 's nachts de stilte vd nacht. Zelfs mijn ademhaling was luider dan de fan 🙄
Heb deze ook maar hoor m niet. Zit op een 5600X. Alleen als de PC start hoor je m ff maar dan moet ie zichzelf nog instellen. Gebruik de fan regeling van Argon Monitor.

Je had in reviews toch al kunnen lezen dat je huidige koeler beter is?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.